lördag, april 21

Uniform

Jag ska på studentskiva nästa vecka. Bonusdotterns. (Hallå! Hon var knappt fem när maken och jag träffades, vad hände?) Det vill säga, jag och maken får vara med på middagen och förväntas sedan droppa av. Temat är uniform. Inget måste, men det vore kul att åstadkomma något i uniformsväg. Men vad, vad? Skulle gärna ha någon snygg uniformsjacka på mig, men har ingen och tror mig inte ha tid att ränna på stan efter en. Har funderat över om jag kan låna något i flygarväg på jobbet, fast jag vet inte... dom är typ overalliga med häng. Men med klackar till?

Tips mottages tacksamt!

Nåt sånt här?

Sån här, röda klackar och studentmössa?

4 kommentarer:

mis(s)match sa...

Den översta med dina gråa byxor och klackar från Nowhere till...

Linda K sa...

mis(s)match: ja! men var sjutton hittar jag en sån jacka?

Katarina sa...

Googla en bild på en uniform som inspiration, gå till en sybehörsaffär (tror det finns en fortfarande i ditt 'kassa centrum') och köp lite guldtofsar, band i olika färger, klipp och tråckla fast på kavajjackan, bär med din vardagsmedalj,vit skjorta och slips, kanske ett skärp i midjan utanpå kavajen - presto! En uniform.

Är du riktigt seriös försöker du hitta en uniformskeps av något slag.

Linda K sa...

katarina: tipsigt, tackar! ja min medalj är ju given :D