onsdag, augusti 3

Kära dagbok

Idag sov jag till 9.
Sen gick vi upp och åt frukost.
Sen gick vi ner till stranden och badade.
Sen fikade vi.
Sen solade vi och badade ännu mer.
Sen såg det ut att bli åska så vi gick hem.
Sen åt vi lunch. Ute. Det blev inget oväder.
Sen åkte vi på utflykt.
Sen fikade vi, igen.
Sen mådde maken illa för han åt så mycket rabarberpaj.
Sen tittade vi på grisar och fårskallar.
Sen fick barnen se när fårskallarna mjölkades.
Sen åkte vi hem och kollade loppis på vägen.
Sen började vi med middagen.
Sen sprang jag en runda. Den gamla vanliga.
Sen åt vi middag. Ute. Fortfarande solsken.
Sen stack den manliga delen av familjen ut och fiskade medan den kvinnliga hade myspys hemmai soffan.
Sen ville dottern sova,
Sen kom männen hem. Dom hade fått en fisk som dom släppte tillbaka.
Sen la sig sonen också.
Sen la jag mig i sängen.
Sen ska jag nog sova.

Godnatt kära dagbok.

3 kommentarer:

Librarybeth sa...

Vilket sommarlov!

jenny sa...

Låter ju som en helt vanlig sommardag - som det ska vara!

Linda K sa...

librarybeth: :)

jenny: eller hur!