lördag, april 9

Party on

Det drar ihop sig till 7-årskalas. Och vi klurar på var det ska äga rum. Sonen vill bjuda alla killar i klassen. Dom är 16 stycken. 16 stycken 6- och 7-åringar. Det säger sig självt att vi inte tänker kalasa hemma. Och det ska vara alla killarna. Såklart. Det vore smidigare med typ hälften. Men som sonen säger: Jag leker ju med alla! Tänk att vara den som inte blir bjuden. Så vill jag inte att någon ska känna. Så det får bli alla. Det kan bli bowling. Det kan bli museum. Det kan bli Nickis. Den som lever får se.

7 kommentarer:

AnnicaB sa...

Vilken sympatisk son ni har! Så himla gulligt att alla skall var med och ingen skall känna sig utanför. Väl uppfostrat :)

Sara sa...

Vi hade ett sånt kalas på Laserdome. Skitkul - men vissa föräldrar var typ fredsaktivister och tyckte det var olämpligt. Och jag råkade skjuta alla i mitt lag ;)
En annan gång hade vi Starwarskalas - hemma. Maken och jag klädde ut oss (jag till amidala och maken till nån sithlord - och så hade vi kast med liten droid och sånt i trädgården. Jag hade bakat olikfärgade lasersvärd i kakdeg i flera dagar. Inget jag rekommenderar.

Linda K sa...

annicab: mmm, inte utan att jag känner mig stolt :)

hedgehog: ha ha ha! vi har kört hemmakalas tidigare, men med så många unga herrar känner vi att det får ske på lokal :D cool med laserdome! undrar vad det är för åldersgräns på det?

A sa...

Jag tycker att det här verkar både kul och smart: http://www.hejaabbe.com/2011/03/beware-bindefeld.html

Min son är bara 2 år men hans morfar är gymnastiklärare och det tänker jag definitivt utnyttja i framtiden!

Anonym sa...

Bowling körde vi när sonen fyllde 7, det var lyckat. Sen var det en som inte tyckte om att bowla, men han roade sig med annat ;-)!
Personligen tycker jag att det är roligare och mysigare att ha kalas hemma, men men nu var det ju faktiskt inte jag som fyllde år! Lycka till
/Linda

Lotta sa...

Vi har haft ett bowling-kalas, det var mycket lyckat. Bara en sån sak att barnen får välja vilken dricka de vill i dricka-kylen.... man kanske skulle ha bowling-kalas för vuxna :)

Linda K sa...

skåneanna: många ungar blir det...!

anna: gud vilken bra idé!

linda och lotta: ja vi är ganska inne på bowling :)