onsdag, februari 2

Ren och...ful

Kan man se mer grå och livlös ut än jag idag? Nä. Men jag följer bara lagen:

Sterilitet är ett stadium av frihet från bakterier och andra mikroorganismer hos ett föremål, rum eller annat objekt. Sterilitet är mycket viktigt inom sjukvården för att förhindra infektion, då det förhindrar att bakterier sprids mellan patienter och omvårdnadspersonal. Inom kirurgi är en mycket hög nivå av sterilitet i operationsrummet absolut nödvändigt, då patientens kropp öppnas och blir mycket känslig för angripande bakterier. Wikipedia

"...patientens kropp öppnas". Patientens kropp öppnas!?

- Hej hallå operatören, jag kan tyvärr inte komma för jag ligger avsvimmad på köksgolvet.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till i eftermiddag.
Och var är väskan?! Spänningen är olidlig :)

Linda K sa...

anonym: tack! jag kan väl inte visa väskan när jag är så här ful, den kräver en kvinna med stil för att visas upp. Imorrn torde jag vara hunky dory igen :D

Anonym sa...

meh! du är väl alltid stylish! Och grattis :)

Linda K sa...

anonym: tack :D