onsdag, februari 23

Deep thoughts innan taxin kommer

- Ta långkallingar för det är dödens kallt idag, säger Sara.

Det är med långkalsonger. Det funkar inte så bra för mig. Jag höftar lite och säger att 89 procent av mina byxor är sådana som inte låter ett par långkalsingar komma emellan. Brallorna är för tighta! Och det, vill jag hävda, handlar inte om min tjocklek utan om modellen.

Återstår täckbrallor. Fine när jag går till bussen och åker till jobbet här i Stockholm. Not so fine när jag ska flyga till Umeå (HA HA HA, var hittar ni logiken i det?). Att sitta på ett plan och vara michelin är inte för mig.

Så, kära Sara, det ser inte bättre ut än att jag får frysa häcken av mig idag. Förhoppningsvis inte så långa stunder i taget. Vill man vara envis/korkad/snygg får man lida pin.

11 kommentarer:

Sara sa...

Då finns inget annat för dig än att köpa en täckkjol :)

Ullis sa...

Vi har -19 grader i Umeå idag... Välkommen!

Åsa sa...

Håller med Sara, täckkjol it is!

Birgitta sa...

Tredje gången gillt! Täckkjol!!!
Finns inget bättre;)

Minna sa...

-20 i Enskede och inga lånkisar. Men dock tjockskor, tjockjacka och tjockmössa.

så länge inte tbanan är försenad klarar man sig.

Ulrika sa...

Icebreakers är det som gäller! Supertunna långkallingar i merinoull, finns på naturkompaniet, har dem till och med under strumpbyxor, funkar prima! :) Snygg OCH varm!

Linda K sa...

alla: ujuj, men om jag ska ha täckkjol kan jag ju lika gärna ha täckbrallor? när jag har kjol på mig tar jag med den i väskan till jobbet. icebreakers kanske kan vara nåt för mig!

Anna sa...

nej men en täckkjol glider du ju ur smidigt som tusan, utan att ta av skorna serru!

Linda K sa...

anna: jag byter nästan alltid skor när jag kommer till jobbet ;)

Anonym sa...

Benvärmare långt upp på låren :)
ewac

Unknown sa...

ewac: mmm, hjälper en del :)