fredag, februari 11

Jag - ett unikum?

Jag är mer än lovligt ofta föremål för diskussion på jobbet. På grund av min klädsel. Det är inte så många fler än jag som kommer dit iklädd frack. Ingen annan faktiskt. Som har så många skinnplagg. Som stapplar runt på så höga klackar. Som har udda smycken. Som har så korta kjolar. Som har som har som har. Det blir många komplimanger också så jag klagar inte. Men ibland tycker jag det blir snudd på pinsamt. Varje dag liksom. Är jag så diskutabel?

Ni fattar vilken udda fågel jag är va.

10 kommentarer:

Jenny sa...

Men pratar dem med dig eller bara om dig? Tycker du är modig och fin och rolig i alla fall! Det är ju liksom bara kläder, varför inte ha roligt samtidigt? Själv är jag en fegis som tappat bort stilen totalt. Måste hittas och du inspirerar. Trevlig helg!

Sara sa...

du är alltid snygg och dom andra bara häpnar av snyggheten. Så är det :)

Linda K sa...

jenny: ja jag hör iallafall bara när dom pratar MED mig. och det är ju kul, men jag känner mig lite udda när det sker snudd på varje dag... tack vad kul att höra. detsamma!

hedgehog: :D

C. Meow sa...

Jag håller med Igelkotten :)
Det är så roligt med de som har stil och glädje och uppfinningsrikedom. Och är galet snygga och trygga i det som de har. Typ som du då ...

Anna ser dej sa...

Ja, jag tillhör ju en av dem som säger det. Typ varje dag. Men, ey, du är ju så fin. Alltid. Och speciell. Och sen rör vi ju oss i en värld av säkerhetsanalytiker, kemister och ingenjörer. Säga vad man vill, men det är inte modeelitens högborg...

Marie sa...

Men, du bryr dig ju verkligen varje dag du klär dig inför jobbet!

Klädkommentarer om än inte dagligen får ofta på jobbet. Trots att jag är ingenjör - eller det kanske gör mig till en än mer udda fågel.

Grabbarna på jobbet skickade mig ett foto idag - där de stod på rad fyra stycken med randiga skjortor. Så "mode" kan vara kul - även när det är tråkigt.

Garderobenmin sa...

Fatta jag då, som har gått från hipp arty miljö till ett bibliotek. Med vilje hade jag uppsatt hår de första dagarna som jag blev presenterad för folk, första dagen med utsläppt hår sa en (bibliotekarie) jag kände inte igen dig, du är ju så....blond. Hahahaha. Jag känner mig som en skurk när jag har skor som låter när man går. -You can take me out of Manhattan but you cant take me out of my shoes! Miranda Hobbes

Linda K sa...

camilla: ja det är såklart roligt att bli uppmärksammad. jag gnäller bara lite... :)

anna ser dej: ha ha, nej verkligen inte. du är också fin jämt! :)

marie: absolut! :)

liten: rätt, you GO girl :D

Sussilull sa...

Känner igen det där, jag jobbade statligt tidigare där inte direkt modemaffian jobbade, jag fick kommentarer tills jag började tycka det var pinsamt. Nu jobbar jag på H&M:s HO och där får jag inga kommentarer alls typ ;)

Kicki sa...

Så är det faktiskt för mig med :). Jag är föremål för många kommentarer - alltid gulliga när jag hör. Men ibland kan det bli lite jobbigt. Och jag har ganska "galna" kläder och ofta färglatt. Jag sticker ut helt enkel och har ganska ofta på mig sånt som nästan ingen vågar ha på sig (men som många tycker är kul på andra/mig). Så har det alltid varit. Det är jag, och så kommer jag alltid att vara. Ta åt dig av komplimangerna - du är värd dem! Och det finns så många där ute som inte vågar ett skvatt vad gäller kläder, och personligen tycker jag det är sååå tråkigt. Tror det är därför de uppmärksammar såna som vågar. Ja ha, det blev en lång kommentar. Ha det!