söndag, december 12

Rim-salabim!

Tack för strålande rim! Ni kommer att vara stjärnor på julafton allihopa.

Vinnare i tävlingen blir Whynja med ett imponerande julklappsrim, och med en väldigt god tanke i:

Julklappar har jag slutat köpa,
Orkar liksom inte ut på stan och löpa.
Spendera tid och en massa frustration,
Åh, vilken jobbig tradition
Klick klick på nätet och jag har sparat en massa tid,
Ja, man kan ju göra det hemmavid.
Istället för saker, jag skänker en get,
Som skickas till ett fattigt land som du säkert vet.
Inga hyllvärmare som ingen ändå vill ha,
Jag tycker actionaid-idén är himla bra.
En god jul, med mycket frid och fröjd,
Jag önskar dig, och hoppas du blir nöjd!

Grattis! Maila mig din adress på iabloggar snabela gmail punkt com så kommer dom fina julklappsetiketterna inom kort.

Ni som inte vann, gör som jag och hälsa på hos Röda Korset. Där kan etiketterna köpas för en liten peng.

7 kommentarer:

Garderobenmin sa...

Kul grej som slog mig...hon som vann (bra rim där) vann ju julklappsadresser men har slutat ge paket....ironi I guess;-)

Linda K sa...

liten: hon får väl klämma fast en på gåvobrevet som man får när man skänker en get :)

PiaL sa...

Vad kul att jag vann! Ibland lönar det sig att ha lite tid över på jobbet för julrim!

Ha en superbra dag!

Garderobenmin sa...

aaha, just det. Gott så då. ;-)

Linda K sa...

whynja: :D

liten: :D

Catrin sa...

Å vad vi på ActionAid blir glada! whynja - Får vi "stjäla" detta rim och använda på vår hemsida eller liknande?

Med förhopningsfulla hälsnngar

Catrin Rising
pressansvarig
ActionAid
catrin.rising@actionaid.se

Linda K sa...

catrin: jag vidarebefodrar frågan mailmässigt också :)