tisdag, december 7

Rimtävling!

Jul utan tävling är som kärlek utan kyssar. Ge mig ditt tokigaste roligaste fyndigaste julklappsrim (till valfri julklapp) och vinn fina julklappsetiketter från Röda Korset. Etiektterna har i år skapats av Sven Nordqvist, känd för sina barnböcker om Pettson och Findus och illus­tratören bakom Mamma Mu. I vinnarpaketet finns tre ark med etiketter.

Jag väljer enväldigt en värdig vinnare på tredje advent. Rim away!
Ett julklappstips från Röda Korset är att köpa ett gåvobevis till någon av dina nära och kära. Intäkterna från gåvobevisen i jul gör att Röda Korset kan fortsätta arbeta för att den gemenskap som präglar julen ska kom­ma ännu fler till del – året runt!

6 kommentarer:

Ulrika Gabriel sa...

Så fina etiketter!!!
Jag bidrar med ett "rim" som jag skrev på en julklapp till min pappa för sisådär 35 (!) år sedan:

"Släng dina gamla lumpor,
här får du nya ..."

Librarybeth sa...

En väska vore kul
Den jag har är så ful
men att rimma på väska är svårt,
jag hoppas på ett paket som är hårt.

... på att rimma jag suger, detta verkligen inte duger...

Helena sa...

strumpor slipsar skivor och kallsipper
förr mitt val men i år du slipper
som pensionär du har all tid i som finns
men ändå busy - inget hinns?
slipp tänka slipp planera
med en kasse från Tina nu dinera!

PiaL sa...

Julklappar har jag slutat köpa,
Orkar liksom inte ut på stan och löpa.
Spendera tid och en massa frustration,
Åh, vilken jobbig tradition!
Klick klick på nätet och jag har sparat en massa tid,
Ja, man kan ju göra det hemmavid.
Istället för saker, jag skänker en get,
Som skickas till ett fattigt land som du säkert vet.
Inga hyllvärmare som ingen ändå vill ha,
Jag tycker actionaid-idén är himla bra.
En god jul, med mycket frid och fröjd,
Jag önskar dig, och hoppas du blir nöjd!

Mrs J sa...

Det här rimmet användes på en julklapp till svärfadern för x antal år sedan:

Att antalet grader,
är rätt käre fader,
kontrolleras med denna,
som liknar en penna.

Sofia sa...

Detta är något som jag inte vet om du vill ha,
men det skiter jag i ida'.
Jag hoppas i alla fall att denna ska hjälpa dig att komma ihåg,
ett möte, födelsedag eller när du ska åka tåg!
(Julklappsrim på en kalender. :))