måndag, december 6

Lite väl mysigt runt höfterna

Jag vet att det finns en och annan som surnar när jag säger/skriver/tänker att jag ska försöka gå ner lite i vikt. Gör inte det för all del. Mitt tänk är bara att försöka vara någorlunda sund veckorna fram till jul. Sen spårar det ju ändå ur, det säger erfarenheten.

Så, idag struntade jag i att stanna på det där mysiga stället för att köpa med mig en latte. Förra gången jag var där ( i fredags närmare bestämt) frågade jag om jag kunde få lättmjölk i latten, och då tittade dom på mig som om jag hade bett att få bajs i muggen.

- Du kan få mellis, svarade hon.

Mellis är icke för mig. Jag väljer jobbets surkaffe med trekantsmjölk istället!

8 kommentarer:

Cecilia sa...

På Wayne's och Espresso House får man lättmjölk i latten utan frågor eller höjda ögonbryn. Kan ju vara bra att veta ...

Garderobenmin sa...

Ok, jag hör dig och är med dig. Sund fram till jul, jag försöker jag med!

Linda K sa...

cecilia: japp, det hrä stället var lite mer "på landet" så att säga... ;)

liten: yey!

Sandra sa...

Men att folk orkar sura över sånt. Det är din kropp och din vikt, alla har väl en trivselvikt oavsett utgångspunkt.
Btw så är du snygg i håret.

Linda K sa...

sandra: jo man kan tycka det, men det är alltid nån som är av annan åsikt. tack! :)

Katarina sa...

Du får väl kalla det något annat. 'Nu tänker jag återgå till min normalform' eller liknande.

Själv är jag trots stor egen storlek helt införstådd med att alla måste få utgå ifrån sig själva och även om de ser smala ut kan de känna på sina egan kläder att de frångått sitt normalläge.

Fast det är klart, om någon är uppenbart anorektiskt är det svårt att komma med hejarop om de påstår sig behöva gå ner i vikt. (Inte du alltså, men de finns ju.)

Livet runt 30...5 sa...

Heja, heja! Jag borde ta efter men jag har svårt att sansa mig i jultider (påsk, midsommar, kräftor, halloween och gudvetvad).

Linda K sa...

katarina: sant så sant. alla har vi våra vikter :)

livet runt 30...5: det finns alldeles för många högtider!