torsdag, juni 10

Feedback - ja tack!

Förra veckan lyssnade vi på på Palle Lundberg, utnämnd till årets chef 2009. Han pratade om ledarskap och medarbetarskap. Galet inspirerande och tänkvärt. Bland annat kom feedback upp. Om att ge feedback frikostigt, både till kollegor och till chefen. Och att göra det så att andra hör. Man växer då.

I morse hittade jag ett trevligt mail i Outlooken. Skickat inte bara till mig utan till en grupp personer.

Kolla in Lindas ”hallå där: Vore det inte för kaffet” på Intranätet – jättebra! Av rubriken blev man nyfiken på att läsa om vad som sägs om kaffet (eftersom många här har problematisk relation till kaffet). Tonen passar bra på Intranät, ”familjärt”, enkelt språk o samtidigt personlig info om den anställde. Bra ingress. Flera såna! /L

Sånt växer jag av. Tack L!

4 kommentarer:

Petra sa...

mer sådant! (och nyfiken som jag är undrar jag: vad skrev du om kaffet?)

Livet runt 30...5 sa...

Du vet hur man skriver, det är bara att se på denna underhållande blogg.

Susstherookie sa...

säger detsamma. Tell us more! Tell us more!

Linda K sa...

petra och susstherookie: vi gör miniintervjuer, hallå där, med nyanställda. forskaren jag intervjuade och många med henne gillar inte kaffet här ;D

livet runt 30...5: tack! :)