onsdag, juni 16

En oerhört vuxen tävling



Jag har fått två prima blöjkit att lotta ut till mina allra vuxnaste läsare med de allra minsta ungarna.

Varje kit innehåller två rabattkuponger på valfria Libero blöjor (25 SEK/styck), fem blöjor från den nya kollektionen Libero football collection, ett paket Libero våtservetter samt en neccesär med samplingsflaskor av Libero lotion, olja och baby wash - mild och naturlig babyvård som självklart är svanenmärkt.

Ge mig din värsta/mäktigaste/roligaste blöjupplevelse så väljer jag enväldigt ut två vinnare onsdag innan midsommar.

Ögona blöj!

16 kommentarer:

Sara T sa...

Det första jag kom att tänka på var när min son var runt 2 månader och jag skulle byta blöja kl 2 på natten. Vi bodde då i en 2:a och hade skötbordet i vardagsrummet. Han passade då på att bajsa "lite" till och sprutbajsade då ner mig och vardagsrumsväggen. Jag och min sambo kunde inte annat än skratta. Det var verkligen en ny upplevelse... :D

Numera händer det inget sånt. Han är snart två år och skulle nog inte få för sig att bajsa på skötbordet. :)

Minna sa...

Jag minns när jag var mammaledig och en morgon - efter att jag tagit av Jack nattblöjan - upptäckte jag att blöjorna var slut.
Han var ju en morgonpigg jäkel så det var många timmar tills ICA öppnade. Vad skulle jag göra? Jo... jag satte på ungen en binda och hoppades på det bästa.

Man kan säga att det sket sig.

No-one sa...

Hm... har ingen än. Darn. Och det var alldeles för länge sen jag bytte blöjor på min sladdsyrra för att minnas något särskilt... :/

Angelica sa...

Vi kan säga såhär. Tecken på att blöjstorleken blir för liten är när man blir sprutlackerad med bajs då bebisen ammar och ja, fortsätter och ammar. Själv sitter man där med skit i halva famnen och i fotöljen och låter han fortsätta äta... :)Men han blev mätt, sen blev han ren och sen blev jag jätteren ;)

Malin sa...

När käre maken, mitt i smällkalla vintern som var i år, står i soptunnan och hoppar för att vi ska få plats med alla blöjor våra splitt nya tvillingar samt deras storebror avverkar. En speciell syn vill jag lova...

Anna med Sigge sa...

Sonen är för tidigt född och vägde endast 2,4 kilo när han var som minst. Hans första blöjor var så små att det kändes mer som att snyta en näsa än att torka av en kletig liten snopp! Kan säga att jag var en mycket glad mamma när jag äntligen fick uppgradera oss från preamturblöjor till den vanliga hyllan inne på Konsum!

Anna H sa...

Mitt högsta gapflabb som har att göra med området blöjor & bajs kom när jag hörde hur min kära sambo svor högt från tvättstugan där skötbordet stod. Till saken hör att vi precis börjat med byxblöjor. Jag går in i tvättstugan och undrar lite försiktigt vad som står på, för där ligger vår son med båda benen och fötterna inkletade med bajs.

"Hur faaa-aaan har de tänkt att man ska byta en bajsblöja med dessa jäääää----la blöjorna!!!?" utbrister han irriterat.

Här kommer mitt gapflabb :D sambon hade alltså dragit ner bajsblöjan som ett par kalsonger och inte fattat att man skulle riva upp den i sidan :D

mimmi sa...

Vi slapp länge jobbiga blöjincidenter, när dottern var tre månader hade hon aldrig bajsat ner sig riktigt illa, vilket innebär att extrakläder och sånt inte riktigt fanns i vårt medvetande... shame on us, för självklart, en smällkall februaridag så hände det. På Ikea i Örebro, långt ifrån vår hemstad. Vartenda plagg nerbajsat och skötväskan tom på ombyten. Som tur var hade jag tidigare på dagen sett en body på H&M som jag köpte för att jag "bara måste ha den" - du vet känslan. Den fanns bara i storlek 80 och dottern drog på den tiden 62. Baggybody. Istället för byxor gjorde vi en käck anordning av en halsduk och på fötterna fick hon ha mina vantar. Tur att vi var ensamma i skötrummet. Jag kommer ha en jäkligt välfylld skötväska nu med unge nummer två.

Karolina sa...

När nu ettårige sonen var en hel del månader yngre och fortfarande höll sin kära mor vaken om nätterna av både den ena och den andra anledningen, skulle jag i skydd av mörket försiktigt byta blöjan. Vill ju inte väcka upp dem mer än nödvändigt. Kan jag byta blöjor med förbunda ögon men något stämde inte. Jag hittade inga klisterflikar att dra upp hur jag än letade. Ingenting var sig likt och det slutade med att jag fick tända lampan i vilket fall och både sonen och jag såg ut som två förskräckta rådjur i strålkastarsken. Världens bästa mormor hade nattat och satt blöjan bak och fram.. Det är stora fördelen med byxblöjorna - bara att riva av - vem som än nattat =)

Petra sa...

Min värsta blöjupplevelse var när min då 18-månaders dotter var magsjuk. Vi sitter i bilen när jag hör hur det smattrar till i blöjan och en stank sprider sig inne i bilen. Vi sitter i bilkö och det tar ett tag innan jag kommer av vägen och kan stanna vid på en parkeringsplats och byta.

Byta en sprattlig 18-månaders i baksätet är en sak för sig men bajset hade liksom spridit sig bakåt, uppåt så hon hade bokstavligen bajs på hela ryggen och i nacken.

När jag fått av alla kläder och ska börja torka så upptäcker jag att jag har EN (1) (!) wipe kvar och inget annat att torka med. Jag får hugga några extrablöjor som fanns i väskan och försöka göra rent det värsta. På med ny blöja, försöka torka bort det värsta från bilstolen och sen åka vidare.

Halleluja! Det är roligt nästan jämnt med barn!

Lisa K sa...

När dottern var en sisådär fyra-fem månader var vi ensamma hemma en kväll. Hon ville inte riktigt somna utan jag satt med henne i famnen framför datorn. Så hör jag hur det börjar låta i blöjan och tänker att, jag väntar en liten stund så att hon får göra klart ordentligt. Efter ca fem minuter bar jag in henne i badrummet för att byta, och inser först på plats vid skötbordet att bajset bokstavligen rinner nerför hela ungen - och mig! Så jag fick hålla fast dottern med ena handen och krångla av mig ett par tajta nedbajsade jeans med den andra handen och sedan kryssa mellan bajspölarna på badrumsgolvet för att komma fram till duschen för att få den lilla stackarn ren. Värt att notera i sammanhanget är det inte var en droppe bajs utanför badrumströskeln, bar på hela mig, hela Elsa och hela badrumsgolvet...

Miah sa...

All time high i blöjbytarminnen hände när maken skulle kolla om mellanbarnet, då ca ett år, hade gjort något brunt. Han vände honom med rumpan mot ansiktet för att göra en sniff efter den karaktäristiska doften. Försent märkte han att det pyst över blöjan och upp på ryggen där maken satt näsan... Får erkänna att jag, med min prutthumor, skrattade så jag vek mig när han hulkande sprang mot toaletten.

Sara sa...

Min tjej är 2 år och kräver numera att få titta på innehållet när jag bytt bajsblöja. Så jag får snällt veckla upp blöjan och hålla den stilla medan hon ligger och tittar alldeles tyst en stund. Så ler hon, säger "mycket bajs mamma!" och är nöjd.

Lisa K sa...

Måste bara göra ett lite tillägg till min tidigare minst sagt bajsiga historia. Dottern som nu är närmare 1,5 år, är väldigt verbal för sin ålder och härmar allt. Mitt under eftermiddagens kunliga bröllop hade hon tydligen lyckats snappa upp ett och annat. Mitt i vigseln deklarerade hon glatt att hon hade bajsat genom att hojta "kungligt bajs!" Lyckat sätt att fira denna bröllopsdag tyckte hon nog...

Unknown sa...

När dottern var ung 6 veckor så var vi på bvc för vägning och mätning.
Vi hade några dagar innan börjat ge henne järndroppar efter som att hon föddes för tidigt, detta gjorde att hon slutade bajsa och fick ont i magen. Vi berättade det för bvc sköterskan och hon tyckte först inte att det var någon fara men visade att man kan hjälpa de lite på traven med en temp i baken..
Tror ni att det kom ut något?
Herregud säger jag bara! Det fullkomligt vällde ut bajs, trodde aldrig att det skulle ta slut!
Där stod vi, 2 nyblivna föräldrar och småskrattade lite åt dottern som bajsade en hel veckas ranson på bvc...efteråt däckade dottern och sov hela eftermiddagen!

Anna sa...

äsch va fan; jag kastar in ett tävlingsbidrag genom dagens citat:

http://livetenligtbrallisen.blogspot.com/2010/01/dagens-citat_13.html