onsdag, juni 23

Gyllne morgon

Sällan har det varit så underhållande att cykla till jobbet. Jag fick ett hysteriskt skrattanfall av något Anders Timell sa i Äntligen morgon. Kunde inte sluta hulka. Lägg till det den astmaliknande hosta jag dragit på mig. Det måste ha låtit som att jag var mitt i ett anfall. Då och då mötte jag andra cyklister. Försökte anta normala proportioner, men exploderade genast igen. Det gick inte ens att skratta invärtes, jag måste liksom skratt-host-gråta ganska högt. Det höll i sig ända fram till jobbet.

Vad han sa, Anders? Han berättade något om att han nypt en enorm grek i häcken och sen bajsat på sig av rädsla. Det var kul. Men det som fick mig att snudd på ramla a cykeln var när han utbrast: Grattis, du har vunnit en huvluva!

HA HA HA, vad f*n är en huvluva?

Till mitt försvar vill jag tillägga att det var tidigt och jag hade inget kaffe i kroppen.

Eller vänta, det hade jag visst. Jag har inget att skylla på. Över och ut. Tut.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hörde samma sak idag när jag körde till jobbet höll på att köra ner i diket så skrattade jag. =)

/Linda L

Lfthmn sa...

Oj.

Kan han mena en sån där plasttrumpet som de har i sydafrika? Fast jag vet inte vad de heter. Något med H och U och L och Z och O, blandat.

Linda K sa...

linda l: underbart, någon som förstår mig :D

dkms: nej han menade en luvtröa, en hoodie eller vad man väljer att kalla det :D