torsdag, februari 11

Like mother like daughter

Dottern river ut hela sin garderob varje dag. Ingen dag undantagen. Hon provar kläder. Hon byter kläder. Hon sätter på sig för många kläder. Ibland försöker hon mörka genom att proppa tillbaka plagg lite hipp som happ bland hyllorna. Men för det mesta täcker hon bar golvet med dom.

Igår hittade jag henne med tre par byxor på. Hon var upprörd över att hon inte fick på sig ett fjärde par.

Jag känner igen det här. Jag var likadan. Så jag kan inte riktigt bli arg. Bara lite, när jag för femtioelfte gången viker ihop tröjor och byxor och lägger tillbaka dom på rätt hylla (så att maken ska fatta att han inte ska sätta på dottern ett nattlinne när dom ska till dagis. Det hände nyligen).

5 kommentarer:

syster A sa...

Hahahahahahah!!!

C. Meow sa...

Ha, ha, ha - jag känner igen mig. Mitt mest traumatiska barnaminne är när jag inte längre kunde ha mina ankstjärtstrosor (såna med brodyrvolanger på rumpan) som jag tyckte var det vackraste som någonsin skapats.

Linda K sa...

syster a: :P

camilla: tilde drar med våld på sig dockornas alldeles för små kläder. hon ser inte klok ut! :D

No-one sa...

Vänta bara. När som helst nu startar hon en modeblogg.

Linda K sa...

alexia: ja herregud... :D