torsdag, februari 11

Hur lång är en meter på engelska?

Jag beställde alltså två meter Sonia Rykiel-halsduk. Efter deras rekommendationer. Och fick hem, ja åtminstone två och en halv. Inte mig emot. Undrar ändå stilla. Har engelsmännen en längre meter än vi i Sverige? Tyckte dom jag skulle ha lite extra? Är en Sonia-meter ett par decimeter mer?

Hur som helst är Sonia i halsduksform lika mjuk och go som Sonia i tröjform.

Vilket osökt för mig in på ämnet Sonia och H&M. Vad kan det tänkas vara för material i plagg som kostar ett par tre-fyra hundra? Snackar vi polyester här?

9 kommentarer:

malla sa...

De tänkte kanske - aha, en svenska, de brukar vara långa, bästa att lägga till lite halsduk då! :)

Jessica sa...

Var köpte du din?

Linda K sa...

malla: ha ha, smart tänkt av både dig och dom ;D

jessica: http://www.start-london.com/shop/index.php

yllet sa...

väldigt väldigt snygg är den iaf!

Linda K sa...

yllet: ja det är den :)

Solrosfrö sa...

Jag klickade också hem den där men det kommer ju aldrig nåt paket...

Linda K sa...

fröet: men du har fått en bekräftelse?

Solrosfrö sa...

Ja, men nu såg jag precis att de betalt tillbaka pengarna till mitt konto... så det bidde väl inget då ;(

Linda K sa...

fröet: nä-ä! vad tråkigt :(