tisdag, december 1

Får det lov att vara lite skräck i gryningen?

Ikväll är det en sån där läskig japansk film på tv. Ringu 2. Den börjar halvtre i natt. Och jag undrar, vem kommer på tanken att se skräck vid den tiden? Är inte det värsta tänkbara?

Japansk skräck från 1998. I uppföljaren till Ringu (1998) försöker Mai Takano ta reda på mer om sin pojkvän, Ryujis, död. Hon hör historier om videoband som hemsökts av anden från en flicka kallad Sadako, som dött många år tidigare. Enligt historierna kommer den som tittar på bandet att dö av skräckfilmen vecka senare, och efter mer efterforskningar får hon veta att Ryujis son Youichi, besitter samma övernaturliga krafter som Sadaka hade när hon levde. Nu måste Mai komma på ett sätt att rädda sig själv och Youichi från att bli Sadakos nästa offer...MOHAHAHHAHAHAHAHAAA!

Det där skrattet på slutet la jag till själv för stämningens skull.

5 kommentarer:

Mrs J sa...

Nej tack, inte en chans! Skulle inte ens komma på tanken att se den i dagsljus!

Linda K sa...

mrs j: inte jag heller! :O

Miss Upsey Daisy sa...

Jag bor själv på första våningen. Mitt svar blir så mycket NEJ.

Linda K sa...

miss ud: jag bor i hus, mitt svar är lika mycket NEJ.

Sara sa...

Jag skulle aldrig komma på tanken att se den. Jag har sett en halvtimme av the Grudge en gång och sen vågade jag inte gå ut med hunden på en miljon dagar.