onsdag, december 30

Snart grönskar det i dalens famn

Är det inte lustigt att så fort julen passerat och det närmar sig nytt år, då blir jag vårlängtig? Det är ju rätt mycket snö och vinter kvar innan den drömmen kan bli verklighet. Men ändå (en jesus) springer jag och köper (nej sprang gjorde jag inte, jag klickade) en bikini (det blev en mörkbrun med riskabel överdel, jag vågar friskt i sommar!) och en baddräkt (svart).

Och så fantiserar jag om sommaroutfits. Ballerinas... T-shirt och kavaj... Kjol utan strumpbyxor...

Sommar sommar och sol, havet och vinden och doft av kaprifol...

5 kommentarer:

Librarybeth sa...

Här är en till i "jag-hallucinerar-om-sommaren-klubben". Sommarkläder, sommarväder, sommarresor...

Marre sa...

Med tanke på det tidigare inlägget om sonens nyfunna musikhjälte borde kanske texten "Sommar och sol vi har kort, tight kjol" passa ännu bättre;D

Unknown sa...

För en liten stund sen sprang det förbi en kille utanför mitt kontorsfönster som hade rimfrost på toppluvan.

Sommaren känns avlägsen!

Snart tretti sa...

Samme her, visualiserer og drømmer, mens gradestokken viser minus 18...

Linda K sa...

librarybeth: snart snart... :D

marre: milde jesus...

sara: skit också.

grommis: hutter och burr!