fredag, september 11

Jag upprörs

Nu ska jag bekänna. Och anklaga. Jag gick till automaten med godis och choklad. För att det är fredag. För att jag är lite sjuk. Och så. Med en guldpeng i näven. Förhoppningsfull.

Och vad finner jag? Den förbannade automaten är tom, sånär som på några såna där skumma smörgåsar och två Lejonchoklader. Jag äter inte Lejonchoklad.

Men vaf*n! Har folk inget annat för sig än att springa och köpa choklad på arbetstid?! Nämen tänk bara på er själva och lämna de futtiga resterna av Lejonchoklad till den stackars sjuka bibliotekarien som sliter på sina bara knän för att vara er till lags. Inte undra på att fetman ökar i Sverige. Det här ska jag banne mig ta upp med GD!

10 kommentarer:

syster A sa...

Ursäkta en obildad, men VAD är Lejonchoklad?

syster A sa...

GIVETVIS är det jättesynd om dig också :)

Petra sa...

Lejonchoklad är ju den godaste chokladbiten! Vad är det för fel på dig :O

Linda K sa...

syster a: en chokladbit med lejon på. jag är så upprörd att jag inte kommer ihåg vad den heter...

petra: jag ville ha kitkat!

Anna ser dej sa...

Hahahaha! Det är säkert piloterna som varit framme:D

Linda K sa...

anna ser dej: såklart, så måste det vara! hörrudu kom tillbaka snart! :D

Erika sa...

Kit-kat är helt okej, men Kvik lunsj var den bästa kexchokladen. Vilken tragedi när den slutade säljas i Sverige.

Linda K sa...

erika: är det så? jag hann nog aldrig testa...

Petra sa...

Nej Erika, så är det inte! Lionchokladen är det bästa! (tänk ändå - Lion så heter den!)

Linda K sa...

petra: men jag tror inte det var lion i automaten! måste kolla på måndag, om ingen ätit upp den också...