torsdag, januari 8

I´m putting baby in a corner

Dottern är väldigt fäst vid mig. Närmare bestämt mina bröst. Hon vill icke sluta amma. Helst skulle hon ha tillgång till dom dygnet runt. Mer för mys än för hunger nu för tiden.

Jag tycker också det är mysigt. Men känner att jag kanske borde trappa ner för att så småning om lägga av helt. Om inte annat blir det ju slut på dagamning när jag börjar jobba. Igår bestämde jag dyrt och heligt, inget dagsnuttande mer!

Så i förmiddags när liten började knorra och dutta med huvudet mot mig gav jag förstås efter. Skit också.

7 kommentarer:

Jessica - bymom.se sa...

Jag har haft en likadan.... slutade tvärt när hon var tretton månader. Då hade jag tröttnat totalt. Tog en vecka för henne att ge upp och sen dess sover hon nästan alltid hela nätter (när hon ammade vaknade hon alltid minst tre gånger per natt och ville tutta) :-)

Linda K sa...

jessica: hm, dags att trappa ner nu då... och börja med välling :)

Mustardseed sa...

Jag hade exakt samma funderingar och en lika amningsglad dotter för bara ett par månader sen när hon var lika gammal som din lilla. Dagamningen försvann per automatik när jag började jobba 1 december (med vissa undantag på helgerna när jag gav efter såklart...) och nattamningen satte jag tvärstopp för kring en vecka sedan då jag bara inte fixade att amma hela kvällarna och halva nätterna längre. Och se på sjutton om hon inte började dricka välling istället! Men något sovande hela nätterna har jag inte sett till, däremot en klar förbättring från att snutta hela natten till att vakna 3-4 gånger istället. Skönt!

Anonym sa...

Det är nog därför du vill sova du håller på att bli uppäten.
ewac

Linda K sa...

moderna: det låter som att det finns hopp!

ewac: typ :)

Anonym sa...

Vi ska dra ner pa okynnesamningen pa mandag. Och pa nattamningen. Wish me good luck.

Linda K sa...

agent586: åh! är det finito rakt av då? jag håller på och fegar med nedtrappning...