onsdag, januari 21

Hoppar över några

Petra hade så många så många. Jag lånar dom jag vill/orkar svara på. Därav glipor i räkneskaperna.

1. Hur gammal är du om fem år? Ups, då är jag 41 och 51 veckor.
2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Dottern. Henne tillbringar jag typ 24-7 med.
3. Hur lång är du? 173 cm.
4. Vilken är den senaste filmen du sett? Kung Fu Panda.
5. Vem ringde du senast? Min frisör.
6. Vem ringde dig senast? Pappa.
7. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Ringa. Jag är inte så där snabb på knapparna.
10. Vilken ögonfärg har du? Grön-blå-grå.
11. När vaknade du i dag? Idag? Tja vid halvtre. Sen vid fyra. Runt fem. Och så klockan sju.
12. Vilken är din favoritjulsång? Jag vägrar tänka julsånger i januari! Gör jag det kommer jag bara få dom på hjärnan.
13. Vilken är din favoritplats? Home sweet home.
14. Vilken plats föredrar du minst? Ha ha ha, föredrar minst? Tja, tandläkarstolen känns sådär.
15. Var tror du att du befinner dig om tio år? Bland nära och kära.
16. Vad skrämde dig om natten som barn? Mörker.
17. Vad fick dig verkligen att skratta senast? Kung Fu Panda.
18. Hur stor är din säng? 160 cm.
19. Har du stationär eller bärbar dator? Tillgång till båda.
20. Sover du med eller utan kläder på dig? Med! Skulle inte komma på tanken att sova bar.
21. Hur många kuddar har du i sängen? Två. Men jag använder bara en.
25. Är du social? Jomen det är jag nog.
26. Vilken är din favoritglass? Det finns så många. Gillar lakrits.
28. Tycker du om kinamat? Ja tack.
30. Vad dricker du till frukost? Helst kaffe.
32. Kan du spela poker? Lite basic sådär.
34. Är du en beroende människa? Oerhört.
35. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nix.
36. Vill du ha barn? Inte fler än dom jag har, tack.
38. Har du någonsin åkt ambulans? Icke.
39. Föredrar du havet eller en bassäng? Havet!
40. Vad spenderar du helst pengar på? Ehum, kläder?
41. Äger du dyrbara smycken? Några finingar, men inte brutaldyra.
44. Vem är den roligaste människan du känner? Oj oj, känner många roliga, kan inte komma på nån enstaka.
45. Sover du med gosedjur? Nej, dottern tar den platsen.
46. Vad har du för ringsignal? Ring ring låter den.
47. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Visst. Men dom passar inte längre.
48. Hund eller katt? Mjau.
49. Flirtar du mycket? Dåligt med det.
50. Kan du byta olja på bilen? Hm, ja det borde gå.
51. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Nej du.
52. Vilken var den senaste boken du läste? Läser Nesser nu.
53. Den bästa bok du läst? Omöjligt att svara på, det finns för många bra. Den långa flykten rockar.
54. Prenumererar du på någon veckotidning? Inte vecko, men tre månads.
55. Dansar du i bilen? Dansar? I bilen? Är du full?
56. Vilken radiostation lyssnade du till senast? P3.
57.Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? en bloggidé.
58. När var du i kyrkan senast? Dotterns dop.

4 kommentarer:

Anonym sa...

hu, vilken lång - den tror jag att jag tar, för jag har inget annat att göra just nu :)

Linda K sa...

hedgehog: kör så det ryker!

Pia Wester sa...

Den var lång den!

Linda K sa...

ffp: och ändå har jag sorterat bort!