onsdag, januari 14

Tio enligt Hotspot

När jag var på jobbet igår gjorde jag det förbjudna. Jag rev sidor ur en tidning. Känner mig dock inte så skyldig. Det var söndagens DN. Risken att forskarna skulle sakna Karolina Skandes "Tio vårtrender" tycks mig obefintlig. Jag tycker däremot det var trevlig läsning. Så pass trevlig att jag måste tycka till lite om dess trender!

  1. Trasigt. Jeans främst väl. Jag tycker det kan vara snyggo med ett nött hål eller två. Men dom där helt strimlade jeansen går bort. Ser mest bara trashigt ut. Likaså leggingsen. Ja leggings går ju fetbort över huvudtaget om jag får säga mitt.
  2. Glitter och metaller. Kanske kul, men man tröttnar rätt snabbt på glitterkavajer och paljettröjor tror jag.
  3. Tanten. "Släpp lös tanten i dig. Knäpp blusen ändå upp, låt kjolkanten vila mot knät och toppa det hela med ett par glasögon i retrostil." Oh I like it!
  4. Asiatiskt. Kimonoärmar? Ja jo, jag har ju blivit med pingvin, så varför inte?
  5. Murriga toner. Känns lite mysko inför våren, men okej då.
  6. Tusen lager. Oh jag tänker tyll och blir helt till mig i trasorna!
  7. Byxdräkt. Var på väg att köpa en på rean i somras, men det blev inte av. Gäller att hitta en riktigt snygg. Om det ska vara. Annars har jag kommit på en fuskvariant. Svart bustier och svarta kostymbrallor!
  8. Kort fram, långt bak. Jättefint!
  9. Bevingade axlar. Som typ axelvaddar? Jag är på, det var jag redan på nyårsafton. Bara det inte blir för mycket av det goda.
  10. Blurrigt. Blurrigt blurrigt... ja vad är det? Blur...

8 kommentarer:

Anonym sa...

Oh Blur! Mina gamla favoriter :D

Linda K sa...

ida: ... he lives in a house, very big house in the country, in the countryyyy ooohhheay... :D

sagt o gjort sa...

tusen lager, murriga toner och kort fram långt bak plockar jag med när vi möter ljuset.

Linda K sa...

picaflor: najs!

Annie - PD sa...

Jag tar Tanten under armen och de bevingande axlarna. Tänker lager på lager också som fladdrar i den ljumma vårvinden :D

Linda K sa...

annie: ljuvligt :D

Tre stycken sa...

Jag tänker nog ta tanten och skrippa resten. Kan redan höra mina fabrikskollegor: "Jasså dä ä modäääänt mä sånt nu?"

Linda K sa...

tre stycken: som mina också då. dom skakar emellanåt bar apå huvudet åt mig ;)