torsdag, januari 8

Dom fula

Jag undrar. Varför finns det så otroligt mycket fula plagg på rean? Plagg som man aldrig skulle betala fullpris för. Som man inte ens vill lägga en krona på nu. Dom måste ju ha hängt där och varit moderniteter och rätt för sin säsong en gång? Men varför? Och hur är det möjligt? Kan inte butikerna lära sig att ingen vill ha dom där konstiga oranga eller ljuslila plaggen med paljetter på? Det går helt enkelt inte hem.

Vad händer med kläderna ingen vill ha? Eldas dom? Och kommer till klädhimlen.

13 kommentarer:

Petra sa...

Det som händer är att de hängs fram på nästa säsongs rea och nästa och nästa....

Annie - PD sa...

Hahaha - tror som Petra - de plaggen återkommer år efter år. Med ett tiotal paljetter som är borta...

Linda sa...

det är sant! man rear om och om igen. eller så hamnar de väl på outlet? :P

Linda K sa...

alla: det är tragiskt. jag tror jag såg nåt sånt igår på NK faktiskt. stackars plaggen, kan dom inte bara få dö? ;)

Solrosfrö sa...

Jag tänkte exakt samma sak igår när jag gick och drog i plagg som jag vet att jag drog i för ett år sedan och kanske t o m två år sedan... Man kan ju hoppas att de skänker bort plaggen till de som behöver.

Camilla sa...

det är väl dessvärre så att allt går att sälja till rätt pris. så de stackars kläderna (och skorna som jag kan lite mer om) får hänga med år ut och år in tills de kommit ner till den rätta prislappen helt enkelt. så funkar det hos oss iaf. :)

Linda K sa...

fröet: det vore fint ja.

camilla: oj oj oj...

Unknown sa...

Färg och mönster spelar väl ingen roll?

En tröja köper man för att hålla värmen och till viss del skyla sig. Det spelar väl ingen roll hur den ser ut? Funktion går ändå före form och rea går före fullpris.

Jag tror att det kanske är jag som köper alla reaplaggen... Jag är sankte Per i klädhimlen och jag tar emot alla.

Linda K sa...

janne: du är en sann klädälskare.

Enannan sa...

Man kan väl ändå hoppas att det packas ihop och skickas till stadsmissionen eller administreras till andra väl behövande. Det som inte Janne köper vill säga ;D

Anonym sa...

När jag jobbade i en butik som bland annat sålde mössor, vantar och halsdukar var det vissa saker som bara åkte mellan lager och reaställ eftersom ingen ville ha dem hur mkt priset än sattes ner. Helt okej saker som fyllde en funktion (värme!). De fick dock inte skickas till second hand-insamling utan de skulle avskrivas och slängas (efter tillräckligt många sälj-försök). Idioti. Min chef skrev av och skickade det mesta till second hand ändå dock :)

Anonym sa...

Vissa affärer köper in ett speciellt reasortiment berättade en anställd en gång. Vilket innebär att de plockar bort de fina kläder man spanat in under hösten för att ersätta med andra. Alla affärer gör givetvis inte så, men en del stora kedjor gör det.

Unknown sa...

Enannan: haha, jag läste:

Man kan väl ändå hoppas att det packas ihop och skickas till stadsministern eller administreras till andra väl behövande