onsdag, december 10

På vägen till dagis-snack

- Vet du, en gång kräktes jag i lekparken*.
- Ja du har berättat det. Var det kanske för att du hostade så mycket?
- Kanske... Och vet du, en gång bajsade jag på mig på vilan.
- Ojdå. Men det var väl när du var liten?
- Nä, när jag var så här stor.
- Om man är bajsnödig får man gå och bajsa, även om det är under vilan.
- Ja, men jag gjorde inte det.
- Uppenbarligen inte.

* Detta är en ständigt återkommande berättelse som måste ha satt sina spår hos sonen. Han påstår att det hände när dagis var vid lekparken, men att ingen såg och att han inte berättade för någon fröken om vad som hänt. Skumt...

7 kommentarer:

Anonym sa...

hoho - jag tänker mig ett på väg till jobbetsnack på bussen, mellan två vuxna ;)

tant t sa...

Lilla hjärtat...vad bra att han berättar saker för sin mor.

Kottemor sa...

Ouff.
Plötsligt smakar inte mitt äpple som jag mumsar i mig äpple längre.
Trots att jag själv fångar kottarnas spyor med händerna och tycker det är världens mest självklara grej att pappan får torka sonens bajs med händerna när vi missat att ta med toappr på utflykt i Thailand.
Då är man liksom mitt uppe i det, nu hade jag te, äpple och bloggstund.

Men jag undrar ändå, berättade han om bajset för fröknarna då?
Ibland händer det ju andra men ej de själva också men det fastnar ändå... uppstötning är andra tanken? Fint att han berättar iaf, sunt tecken.

sagt o gjort sa...

hahaha! härligt med lite random småprat sådär på morgonkvisten! Ha en bra dag!

Linda K sa...

hedgehog: HA HA HA!!!

tant : ja det uppskattas. hoppas han fortsätter med det ;)

kottemor: ups! det framgick inte under vår diskussion huruvida han avslöjade bajset, men jag skulle tro det :D

picaflor: det förgyller! tack detsamma :)

Josefine sa...

haha... vi har också några sådana återkommande historier som vi hört runt en miljard gånger. men ibland är det bara random bajs-historier. och det går ju fint vilket som.

Linda K sa...

miss muffin: javisst! :D