onsdag, december 17

Åldrar

Jag ska skriva ett inlägg om tonår. Inte här, på ett annat ställe. Åh stress stress... Hur sjutton (ha ha, jag skojade till det där) var det egentligen? En sak kan jag konstatera, jag är INTE tonåring längre. Kanske i humöret (fråga husband dear), kanske i sinnet. Men inte annars.

Igår skulle jag ha tag på en klapp till bonussonen. Eftersom svaren här hemma mest består i Vetnte... och Öhhh spelaroll... fick jag snällt fråga den hippa tjejen i butiken vilken märke som gäller för tonåringar nu för tiden. På försök höll jag fram ett plagg som jag tyckte såg fett ut. Hon dissade mig direkt och ledde mig såklart bort till dyrhyllan.

- Ja jo, men om jag vill vara måttlig? frågade jag och såg ut som femtiosex (no offence, men jag är faktiskt 20 år yngre).

Jg tror jag kom hem med ett ok hippt plagg till slut. Och nu ska jag agera min ålder och lämna tillbaka ett par
Sofi Fahrmanniga jeans!

10 kommentarer:

Linda K sa...

skåneanna: dom var rätt dyra och jag känner mig inte helt bekväm i dom :(

Anonym sa...

Då ska jag verkligen inte klaga, som har en tonårsson som enbart klär sig i hockeyskola-overaller, alternativt VIK-mysbrallor ;)

suck...

Polly sa...

Oahahahah citat: På försök höll jag fram ett plagg som jag tyckte såg fett ut.

Anonym sa...

Ha ha ha fan du e rolig jag känner igen mig som fan jag är själv 39 men så där är det fniss..Vi måste ju bli äldre.

Linda K sa...

hedgehog: du får väl lära upp honom! ;)

polly: hajaru inte tugge? :D

lotta: vi måste ju det ;D

Anonym sa...

gissa tre gånger om jag försöker... ;)

Linda K sa...

hedgehog: 1. ja 2. jaa! 3. JAAAA!!!

Anonym sa...

äsch, jag fyllde 20 för någon månad sen bara men jag har ändå ingen aning om vad tonåringar gillar (;

Linda K sa...

skåneanna: köpa ett vadå-för-nåt?

emelie: ;D

Linda K sa...

skåneanna: jamen herregud du kan väl inte förkorta det sådär! ;D