tisdag, december 9

Lussarna

Det var lättare sagt än gjort. Att hitta sista adventsbarnet. För det första trodde jag att det var stjärngossen som fattades i mitt luciaståg, så tur att jag tog en titt i morse och upptäckte att det redan stod en kille med strut i skåpet. Det var ju tärnan som saknades!

Och tro mig när jag säger, det är tärnans år i år. NK ratade jag direkt eftersom adventsbarnen kostar 150 kronor mer där än på alla andra ställen. Så, till Åhlens. Slut! Slut på adventsbarn! Vidare till Cervera. Gott om tomtar, lucior och stjärtngossar, men bara några få tärnor. Så jag högg en skälvande sistnämnd, och är nu lycklig ägare till ett helt litet luciatåg.


Ja nu j***ar sjunger vi Lusselelle och tänder på!


7 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, de är så fina! Har precis plockat fram mina egna. Det enda tråkiga är att de små ljusen som passar brinner ut så fort :(

Kommenterar inte så ofta, men läser din blogg varje dag. Förstår inte hur du hinner blogga så mycket, har själv en liten två-månaders och förstår inte hur du får tiden att räcka till. Hoppas du orkar fortsätta när du börjar jobba för jag blir glad och inspirerad av dig! Vill även passa på o önska dig (o alla andra) en riktigt GOD JUL!

Mrs T

Cecilia sa...

Det blev stjärngossen för mig i år! Har dock varken taärnan eller tomten, men det får bli nästa är.
Och jag hade också jätteproblem att hitta dem i år. Det var många ställe som inte hade dem längre...

Petra sa...

Oj! Det är alltså luciatåget to have. Har aldrig sett det förut, gud vad jag är obildad. Och nu lär väl alla tomtar och gossar och brudar vara slut :)

Linda K sa...

mrs t: hej! ja det är väl så att jag prioriterar bloggandet framför sånt som är mindre kul ;) tänker absolut fortsätta, jag är bloggberoende. god jul med adventsbarnen :)

cecilia: samlar du också en om året? prima tycker jag, så blir det inte SÅ kostsamt :)

petra: ha ha ha, jag tror du överlever ;)

Anonym sa...

Man kan fynda om man har lite tur. Jag köpte mina sprillans nya, 1:a sort på Tradera förra året, allihopa för 900 pix!

/Mrs T

Anonym sa...

Du får ta en tur till G-berg :-)
MVH
Amanda
(arkivarien)

Enannan sa...

Men, var är pepparkakegubben?