tisdag, december 9

Hej barnrummet!

Jag var på Svenskt Tenn idag ju. Och lät mig inspireras och insupas (eller vadå, insöps? stöptes i? söp in?). Vad säger ni om fullt med smålandskassar i allsköns mönster under granen? Pumlor i tyg, såklart med Franskmönster? Röda klotlampor utan skärmar på rad?

Och så det finaste av allt, om än inte alls juligt: tavelväggen vid kassan! Fullt med egenkomponerade tavlor av alla de slag. Nästan bara av sånt som finns i butiken. Böcker, tyger, småpinaler. Och elefanttavlan. Med små stuvbitar från Estrid Ericson, utplacerade på ljus bakgrund. Alla klippta med sicksacksax!

Gissa vem som bad om stuvbitar och ämnar härma?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag säger: Svenskt tenn? Mmmmmmmmm! :)

Ville bara komma in och hälsa Trevlig advent, Mysig Lucia och God Jul från en fd bloggerska. Jag läste om din jakt på adventsbarn: jag kommer ihåg när du köpte den första för jag hade precis köpt varsin till mina kottar. Det måste ha varit två år sedan nu! (Vi pratade om min flytt till U-a, V&R klänning och exakt hur jobbigt det är att fika och shoppa med två mini-ligister... .)

Ha det gott!

Linda K sa...

lox: heeej! och tack detsamma, kram! :D