torsdag, december 4

Läsa och läsas

Jag fick en fråga som gjorde mig lite förundrad. Fårgan löd: Läser du aldrig mina blogginlägg?

Hur många är det som bloggar i Sverige? En miljard (här kan viktigpettrar passa på att nämna hur stor landets befolkning är)? Jag läser mer eller mindre regelbundet bloggarna i min prima-lista. Och några till sporadiskt. Inte för att jag anser att det är dom enda läsvärda bloggarna. Utan för att jag inte hinner! Bloggning i all ära, men lite annat liv måste man väl hinna leva också.

Jag kommenterar hos bloggare som aldrig kommenterar hos mig. Bloggare kommenterar hos mig fast jag inte läser deras bloggar. Och det är så det ska vara. Man går väl inte runt och skriver saker hos varann bara för att dom ska skriva tillbaka? Man ska ju ha nåt att säga. Tycker jag.

Så, nej det gör jag inte. Men var inte ledsen, det är inget personligt :)

16 kommentarer:

Annie - PD sa...

Men hjälp... Fine tuning verkar helt saknas ibland.

Peace in mind sa...

Här e ja...läser och gillar och kommenterar när jag hinner!

Puss och kram fr Skåne

Anonym sa...

Men det är väl dagsform på att läsa också. Och ibland säger man nåt och ibland inte.

Anonym sa...

Eller hur, jag läser inte alla som kommenterar hos mig heller - det är ju en omöjlighet tidsmässigt tyvärr. Men jag försöker att kika in hos alla någon gång, särskilt om det är en ny som jag vill vara extra snäll mot :)

Och så är det ju också så att man inte alltid kommenterar hos dom man läser dagligen heller.

Och både du och jag svarar ju på alla kommentarer - det är det ju långt ifrån alla som gör :)

Linda K sa...

annie: ja men lite så... :P

peace in mind: detsamma, puss :D

sandra: word!

hedgehog: precis :)

Miss Upsey Daisy sa...

Jag försöker läsa alla på min lista varje dag. Det är inte alltid som jag hinner det riktiga livet tar sin tid. Ibland tittar jag bara in utan att säga något men jag försöker säga hej. Bloggandet ska vara roligt och inte tvunget....

Cicki sa...

Även om man läser en massa bloggar varje dag så kommenterar man inte alla. Jag är nog urusel på att kommentera. Det betyder inte att jag inte uppskattar det jag läser. Visst blir jag glad om jag får många kommentarer på ett inlägg men jag gråter inte om jag inte får några heller. Jag tror att den människan som skrev så till dig lider av dåligt självförtroende. Har ett behov av att ständigt bli bekräftad.

JenJen sa...

Haha, vilken skön kommentar att lämna!

Linda K sa...

miss ud: word!

cicki: lusten att börja kommentera ökar ju inte direkt.... :)

jenjen: ha ha, eller hur :P

Sincerely Johanna sa...

Hinna ha ett liv, jadu Linda inbland undrar jag hur du hinner så mycket som du bloggar ;-)
Jag får dåligt samvete när jag inte läser de som lämnar kommentar hos mig, men alla bloggar faller inte mig i smaken

Anonym sa...

Ibland förstår man sig inte på människor. Jag håller helt med dig Linda!

Jag har läst din blogg länge, utan att kommentera. Jag värdesätter läsandet, och blir inspirerad av det du skriver!

Inlägget ovan var ironiskt va?

MVH!

Linda K sa...

johanna: nä men det är ju så! alla kan inte gilla allt, man läser det man gillar :)

skåneanna: hjälp, först blev jag riktigt rädd. nu skrattar jag försiktigt?

johanna: tack söta! :D ... jag HOPPAS det, eller hur anna?

Linda K sa...

skåneanna: HAHAHA jag anade det :D

Anonym sa...

Jag vill bara säga att du var RIKTIGT snygg idag

Anonym sa...

hur ska man hinna med allt!

Linda K sa...

att ha det gott: tack! :)

fredrik: det är frågan! :P