tisdag, december 30

Några årets

Många skriver såna där året som gått-listor. Jag har problem med det. Eftersom jag inte kommer ihåg om det och det hände i januari eller i mars, eller om det var i december förra året? Jag suger.

Men några grejer minns jag. Årets...

bästa: dottern såklart.
fynd: min Mabel. Den var så billig att jag ibland tittar på den och säger ÄR DU ÄKTA?
värsta: rekordsnabb förlossning utan bedövning.
skönaste: mammaledigheten.
business: bloppisen.
extraknäck: vänsterprasslet.
segaste: husutbyggnaden, som fortfarande inte är klar...
konstigaste: kanske min rivna skinka?
plagg: koftan? eller koftan? kanske koftan? jag tror på koftan!
pjuck: jag tackar alla bloppisköpare för mina Acne-pistoler.
köp: nog vinterrocken från Tiger, den rockar.
resa: blev inte så många. Inte många alls faktiskt. En kort på semestern.
way to go: tappade babykilon.
vinnare: Slösa.
förlorare: Spara (men hon ska få revanch nu)
bok: Elsie Johanssons triologi.
film: kan jag säga någon annan än SATC - the movie?

4 kommentarer:

Peter sa...

Att ha dottern som årets bästa är ett mycket mycket bra val, tycker jag. Jag tar samma!

Anonym sa...

Samma här och babykion med. ;D

Anonym sa...

Byggare Bob är tidspoptimist?

Linda K sa...

peter: grattis till oss! :)

vesna: hurra!

skåneanna: ;D

dtk: är inte alla byggare det? ;)