tisdag, december 16

Jag vet

Ja nu är det hysteri igen. Främst bland damerna. Det är lunch och man kan iiiiinte äta lunch så där hur som helst när det vankas julbord senare på dagen . Jaså du räds icke du, får jag höra när jag drar i mig min pyttipanna precis som vanligt. Medan dom själva sippar på en drickyoughurt. At the most!

Räds icke? Inte det minsta. Jag vet att jag kommer att vara hungrig igen senare. Jag vet att jag skulle må dåligt om jag inte åt lunch. Jag vet att äta det jag tycker är godast. Jag vet att det inte är mängden mat som räknas. Jag vet att sluta när jag känner mig behagligt mätt.

6 kommentarer:

Kära Syster sa...

Hahaha, den gången jag typ käkade en macka på jobbet strax innan julbordsavfärd fick jag gapande miner. Men vaddå, jag hade ju missat mitt mellanmål?! Och det var inga problem att äta – lagom – senare igen. Proffsigt av dig att inte skippa lunchen och ha så gott i din fab-fab klänning!

/Anna

Viveca sa...

Alltså trötta mig på folk (kvinnor) som håller på såhär. Kan man inte bara få äta i lugn och ro, på sitt sätt. Både på lunchen och på julbordet. Deal!

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Över huvud taget kommentarer om maten. "oj vad mycket mat du har!" "ska du bara äta det där?"

Gå och dö, jag äter hur mycket eller lite jag vill :/

Unknown sa...

anna: tacK!

viveca: word!

i will not: eller hur. och jag äter VAD jag vill. "oj så mycket grönsaker" och "du gillar verkligen morötter du" gör mig matt...

B-M sa...

hehe, en gång för länge sedan åt jag först en pizza och sedan en banan split (klassisk 80-tals dessert modell mega)varpå min väninna med viss beundran kommenterade " du är den enda av mina vänninnor som kan äta sådär mycket" ;D....(är helt normalviktig om det intresserar någon.)

Unknown sa...

b-m: ha ha ha! you go girl!