måndag, januari 27

Håret och jag - en kärlekshistoria

Tacksamheten är oändligt stor över att min frisör väntar mig idag efter jobbet. Jag har gått igenom de sedvanliga stadierna:

  • nyklippt och fräsch, allt känns fint. Dock! Sällan folk kommenterar att frisyren är fixad,men det kan jag leva med. Huvudsaken är att håret och jag trivs.
  • veckorna tickar på, håret och jag kommer överens dagligen.
  • veckorna blir till en månad (fortfarande vänner) och börjar närma sig två (vissa slitningar förekommer mellan mig och håret).
  • en dag inser jag plötsligt, som en blixt från klar himmel, att vi kan inte ha det så här, håret och jag! Ringer desperat min frisör. 
  • håret och jag bråkar så gott som dagligen och jag försöker ignorera det.
  • det som alltid händer dagarna innan klippning är att kollegor säger: Vad fin du är i håret, har du klippt dig? Wtf? Ingen reaktion när jag är nyklippt, men nu!?
  • Frisörbesök! Håret och jag glömmer alla gamla förtreter och älskar varandra igen.
  • Och så börjar allt om...

9 kommentarer:

Frida sa...

Jag ska klippa mig i morgon. Gissa om jag längtar!

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Ja, typ så. Jag har en vecka kvar till klipptid. EN FREAKING VECKA!

Minna sa...

jag ska dit på torsdag!

/tofsen

Linda sa...

Ja men exakt så. Trodde att jag var ensam om det där tillvägagångssättet, speciellt den där "Har du klippt dig?"-punkten.

Unknown sa...

frida: frälsning!

i will not: jag tänker på dig!

minna: om du tvekar tycker jag att lotta engberg hade en pigg frisyr när det begav sig?

linda: ja, vad är det MED folk!?


Malin sa...

Exakt så här är för mig med. Det märkliga i att man ena dagen känner sig snygg för att vakna nästa morgon och ha panik.
och vad i hela friden är "vad fin du är i håret..." när man har frisörpanik, WTF liksom.

Anonym sa...

•det som alltid händer dagarna innan klippning är att kollegor säger: Vad fin du är i håret, har du klippt dig? Wtf? Ingen reaktion när jag är nyklippt, men nu!?

Detta ska du tolka (som både jag och din man försökt att tala om för dig) som att du passar i när du har lite längre hår.......

Tant Ebba

Åsa sa...

Så är det för mig med! Och varför tycker alla att man är fin i håret när det bara är fult?

Unknown sa...

malin: helt utan förvarning, en dag är det bara kaos :O

tant ebba: ha ha, nej så tolkar jag det inte. det har även inträffat när jag hade längre hår.

åsa: märkligt!