lördag, november 23

Freaking Ikea

Milda makter, jag begav mig till Ikea i eftermiddags. Av alla ställen. Att det är lön först på måndag tycks inte bekomma folk. Som gärna vill ställa sina barnvagnar mitt i gångar. Som utan problem strosar så sakteliga fram, helst i bredd så att ingen ska kunna smita förbi. Som gör mig galen.

Jag var som en iller, slingrade mig fram och förbi. Antagligen tämligen hänsynslös. Resultat:

  • 3,5 meter rött tyg (det rutiga var slut) till julduk
  • en skärbräda
  • rött julpapper
  • ljusgrå servetter (ett infall vid kassaköerna)

1 kommentar:

Åsa sa...

Jag var där i Torsdags- Inget folk alls!
Ändå lyckades jag med konststycket att hårt (oavsiktligt) armbåga en man i magen när jag kon på att jag glömt ljusen, och snabbt vände mig om...
men jag hade med liiite mer än du genom kassorna sen ;)
Tre fulla vagnar och två dito kassar *harkel*