fredag, augusti 23

The budget is alright (?)

Kan ni förstå hur det kan finnas så mycket annat "väsentligt" att sysselsätta sig med när budgeten ligger där utspridd över hela skrivbordet? Jag borde alltid ha en budget liggande, för tänk vad kreativiteten sprudlar då!

  • ... just ja det där projektet skulle jag ju börja med också...
  • ... men tänk om jag skulle ta och...
  • ... nejdå du stör inte alls, kom in bara...
  • ... har jag gjort den däringa....
  • ... HERREJISSES vad kaffesugen jag blev nu då...
  • .... kollega! Vad händer? Vad står på? WASSUUUUUP!
  • ...  vad är det här för en liten tråd jag har på byxbenet...
  • ... budget... bud-get... buuuudget....buddgettt...
  • ... lunch? Lunch snart, någon?
  • ... snart ere fredagsmys....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Typ så fungerar min hjärna varje dag på jobbet - oavsett om det är budgetdags eller något annat. Man kan säga att man är ofokuserad eller okoncentrerad, men man kan också säga att man är ett jehu på multitasking..... ;)
/Barbro

Unknown sa...

barbro :D