onsdag, februari 20

Ska bara

Hej hörrni,

med tanke på att jag har bloggat så gott som varje dag sedan 2005 (med undantag av semestervistelse utan nätverk nån gång ibland) har det varit en märklig känsla att medvetet välja att inte göra det på några dagar.

Det har varit förknippat med abstinens eftersom jag är van att dela med mig av vardagshändelser, bilder, tänk och tyck här på bloggen. Många av er är ju mina nätkompisar, klart att det känns konstigt att inte hålla den dagliga kontakten.

Det har också varit väldigt skönt att inte blogga. Bara koppla bort och ägna mig åt annat istället. jag har haft väldigt mycket tid över känns det som. Tid till familj, dagbok, fix hemma, mina egna tankar, bla bla bla... Nästan så att jag rekommenderar det.

Jag blir jätteglad av alla som hör av sig och peppar. Det värmer, tack alla ni som lämnat fina omtänksamma kommentarer! Det känns såklart fint att vara efterlängtad.

Det känns märkligt och obehagligt att få kommentarer från personer som uppenbarligen tycker väldigt illa om mig och det jag skriver. Varför alls hänga här då? Konstruktiv feedback har jag inget emot, vi tycker alla olika och det är ok. Men regelrätt skitkastning betackar jag mig. Det är slut med det i kommentarerna från och med nu.

Jag kan såklart inte sluta blogga. Ska bara, och sen blir det åka av igen!



46 kommentarer:

Anonym sa...

Tjohoo va kul att höra! Kom tillbaks när du är redo.

// Jenny

Garderobenmin sa...

Halleluja! Det var goda nyheter....webben har varit tristare och allt har känns lite ängsligt och man undrar ju....vad farao har människan på sig? ;-)

Sara sa...

Bra val <3

Akan-Kakan sa...

Jippi!

Det är klart att du inte skulle sluta blogga på det här viset! Du har väl skrivit i runda slängar EN MILJON roliga/inspirerande inlägg sedan du började, som hundra tusen människor blivit glada av. Och TVÅ inlägg som några personer blivit upprörda över, under alla dessa år. Då kan man ju inte låta de där två få ta överhanden. Och alla sura näthatare kan ju gå nån annanstans och kasta skit. De kan ju starta en egen blogg, om de nu är så himla bra själva!

Härligt att du är tillbaka!

Garderobenmin sa...

Ang olika typer av läsare....såg du detta? http://www.alexmo.se/2013/02/lankkarlek_17.html
Ganska kul å tänka att trollen bidrar till besöksstatistiken mest.

Anonym sa...

Fint att d är tillbaka!
/Susanne

hege sa...

Puh! Nå ble jeg glad Linda! :-D

Kära Syster sa...

Hurra!

/Anna

Jenny sa...

Jihoo! Härligt att höra!

Frida sa...

Tjohooo, du är saknad kära nätvän! Och det verkar så att på alla stora bloggar finns det läsare som bara är där för att störa sig. Move on, liksom. Att läsa en blogg man inte gillar, är inte det bara korkat? Puss på´re!

Anonym sa...

Ja! Nu skall jag bli bättre att kommentera och du strunta i sur käringarna . Ewac

Linda sa...

Här har det hänt grejer vill jag lova! Missade allt tyvärr, men det skulle kännas himla konstigt med en bloggosfär utan Linda K. Det är ju du som är bloggosfären typ!


Kristina Nilsson sa...

Så skönt, nu blir mitt liv som vanligt igen. Tack för att du kom tillbaka!

Anonym sa...

Bra! Alla sura käringar kan gå
någon annanstans och sprida sin
dåliga energi.

Oj, vad jag hade saknat dig om du
hade slutat blogga! Du är toppen!

Ann-Christin

camilla sa...

Tjohoo, vad roligt att höra att du kommer tillbaka :)

hallinbloggar sa...

Phu, det var skönt att höra. Har ju följt dig sedan lång tid tillbaka och det skulle kännas oerhört tomt utan dina inlägg och framförallt dina inspirerande dagens!

mis(s)match sa...

Yap!!!!

Viveca sa...

Gott! Ibland behöver man stanna upp och göra annat. // Viveca

Anna sa...

Finemang!

Eva sa...

Hej!
Bra att du kommer igen! För du är min enda länk till modevärden!
Bonnkärring som jag är!
Jag läser några bloggar bara bondebloggar sen har jag dig som ett andrum till andra människor!
Du skriver ju så himla bra!!

Anonym sa...

Jihaaa, som jag har saknat dig härliga, fina Linda :)
//Monica

Rebucket sa...

Fan vad skönt att höra Linda!

martina sa...

Tjoho! Hejja Alfons (Linda) :D

Kicki sa...

Underbart att höra! Vi väntar med spänning :).

martina sa...

Tjoho! Hejja Alfons (Linda) :D

Anonym sa...

Alltså, jag tittar in ibland och har inte någon stark åsikt om din blogg (vet inte ens vilken bild som diskussionen gäller och har inte kommenterat förut), men det kan ju vara så att även dina trogna läsare kan tycka att du gjorde något övertramp. Inte bara någon som "tycker väldigt illa om" dig. Bara en tanke...

Anonym sa...

:)

Världen enligt J. sa...

Kul att du är tillbaka - och låt inte de sura, arga, missbelåtna eller allmänt aggressiva ta över.

Laila och Johan sa...

Phu..då kan vi andas ut! Hurra att du är kvar!

Anonym sa...

Kan vi inte hoppa dessa kommentarer om vad ni tycker om de om de som inte tycker lika. De känns inte trevliga heller.
Trevlig ton borde gälla alla!

Anonym sa...

Jihoo! / Nel

Anonym sa...

Hurra för det!

/Sofia

Anonym sa...

Gilla på det!

/AnnaB

Spader Madame sa...

Bra och fint! Man behöver litet Linda K i bloggvärlden!

Cosmopolit sa...

She is alive and kicking! She is back!!! Wonderful! My daily read will continue. Thank you and please do keep it up.

Penny J sa...

Gott att höra, Linda.

Ha en trevlig kväll!

Penny J sa...

Gott att höra, Linda!

Ha en trevlig kväll.

Linda sa...

Saknar dina uppdateringar, kom tillbaka snart!

/en annan Linda K :)

Lena S (Betraktelser) sa...

Sehr gut!

Anonym sa...

Bravo!!! Visa några fab vårkläder nu, skulle behöva det :). Även skor går bra!!!

Hälsar B-M

Emma sa...

Pjuuhhh, skönt!

Anonym sa...

Hurra!!! Du är tillbaka!

Anonym sa...

Whihouuuu!!
//Sofie

Anonym sa...

Skönt! Vad skulle jag annars starta mina dagar med?? Sara/nkpg

Anonym sa...

Jippie, nu känns även influensan lättare att tas med :-)
//Katrin

Vesnas vardag sa...

Glad! :-)