tisdag, december 7

Varm bomull?

Jag har ställt mig undrande, hissat och dissat förr. Cleans parfymer. Med typ tvättstugelukt. Dom är ju så hajpade. Jag har luktat och luktat, ibland tyckt att nån känts ok men så har det ändå inte blivit nåt. Kan också fundera över vaför Ren tvätt och Varm bomull ska vara så sablar dyrt?

I morse luktade jag igen, på flygplatsen. Och banne mig om jag inte fann Varm cotton riktigt angenäm. Har det med årstiden att göra (mys och pys och sånt där) eller funkar en sån doft även sommartid? Några av mina parfymer hemma börjar sina, så jag skulle må gott av en ny doft.

Vad tycker ni om Clean?

Warm cotton på sticka.

15 kommentarer:

Lfthmn sa...

Ungefär som du. En av mina absoluta favoritdofter är "nystruken herrskjorta, blandad med doft av nyduschad man och trevlig herrparfym" men nyckelordet är just "nystruken skjorta". Har alltid gillar CK Euphoria, för den påminner om ovanstående trots att det är en tjejparfym. Jag hade gärna köpt en Clean, om den kostat max hälften så mycket. Det är ju en typisk vardagsparfym och borde kosta därefter.

Susstherookie sa...

Har också sniffat på Clean ett otal gånger men inte kommit mig för. Kan inte låta bli att fundera över varför nytvättade kläder ska lukta äppelblom och vi själva ren bomull. Borde det inte vara tvärtom ;)

pernilla sa...

Jag tycker jättemycket om Warm Cotton. Den är precis lagom i doften, inte för stark men ändå en luktpuff :)

Anonym sa...

Jag kör med Clean original som vardagsdoft. Diskret och god. Ingen huvudvärksframkallare. Ogillar verkligen när det doftas Shalimar etc. kl. 8 på måndagsmorgonen.
/Barbro

Sara sa...

På mig luktar den apa, tyvärr :(

Malin H sa...

Har haft Clean Cotton förut men när jag blev gravid tyckte jag det bara luktade kemiskt och nu klarar jag inte av att ha den själv men tycker den luktar gott på andra.

PiaL sa...

Clean Shower Fresh är min vardagsparfym. Fräsch och diskret, och en av få parfymer som inte ger mig huvudvärk. Originaldoften är också bra.

Evelinas blogg sa...

Fresh Laundry, Simply Soap och Shower Fresh är mina favoriter, Original doftar gott det med. Nu finns det erbjudande om att köpa fyra Clean för 695 kr, kanske något för dig? Då får du Warm Cotton plus tre andra för ett bra pris. :) http://eleven.se/clean-fragrance-gift-set-13056.html

yllet sa...

min parfym. ingen huvudvärk. luktar rent..

Anonym sa...

Jag tycker inte att den luktar gott. har försökt och provat flera gånger för att alla andra tycks vara så förtjusta. Men den har en märkligt genomträngande doft, lite kemisk som någon annan sa här innan.

Tipsar istället om L'Occitanes parfymer som är mer "naturliga". Själv är jag galen i den som doftar grönt té som doftar härligt fräscht men ändå lite blommigt. Mumma!

Linda K sa...

alla: smaken är verkligen som baken! jag ska testa ändå :)

evelina: tack för tipset!

Kicki sa...

Älskar nästan alla Cleandofter. Men mest Warm Cotton och Originalet :). De är värda sitt pris!

Linda K sa...

kicki: småflarror på väg hem till mig :)

Anna sa...

nu luktar vi lika, du & jag Linda <3

Linda K sa...

anna: luktisar är vi :)