söndag, december 12

Style by Linda, del 7

Just nu håller vi på att välja ut en slags arbetsuniform för personalen på Campusbiblioteket. Vi vill ha något som signalerar förtroende, kompetens och professionalitet.

Hej Kerstin! Vad kul med jobbuniform, det ser himla fint ut. Tänket med likadana skjortor tycker jag är helt rätt. För att ännu mer visa att ni "hör ihop" tycker jag likadana kavajer till vore toksnyggt. Så kan man ha jeans, byxor eller kjol till allt efter behag. Om ni har till exempel ljublå skjortor kan man ju tänka sig en ljusblå top under kavajen som alternativ. Den kombinationen tycker jag signalerar det ni vill som bara den!

Grå kavaj rockar!


Lite allmänt bibliotekschict sådär, enligt Vogue.

Så  här kan man kanske inte se ut varje dag, men rackarns fin...

4 kommentarer:

Sara sa...

den där sista bilden älskar jag - så snyggt!
Jag vill minnas att hela den bildserien var skitsnygg :)

Linda K sa...

hedgehog: japp, hon är lika snygg på alla! finns i min inspirationspärm :D

Anonym sa...

Tack Linda för dina expertråd! Jag känner att jag nu får stöd för mina idéer - jag har länge talat om en dräkt från, låt säga, Acne, men då får jag ord som "budget" och "sparbeting" kastat i mitt ansikte...

Bästa hälsningar
Kerstin

Linda K sa...

kerstin: jaaaaa! för guds skull! en designkostym kan ju hålla for ever and ever! lycka till i kampen, jag är med dig i tanken :D