måndag, december 6

Hål i väggen

Min man borrar ett hål genom väggen och drar sladdar genom det. Han har inte rådgjort med mig hurvida det är ok att borra. Om jag gjorde något liknande skulle han få frispel. Men nu borrar han och då är det tydligen ok.

- Det är ju lite skillnad, säger han.

Och nu bortförklarar han det på alla tänkbara sätt. Smakprov på det:

- Men borra ett hål du också då... någonstans där det inte syns.
- Det hålet borrade jag för länge sen!
- Du vill väl ha internet och tv?
- Ok jag erkänner att det kanske inte är det snyggaste hål jag borrat...
- Det hålet borrade jag när vi flyttade hit.

Jag tror jag går och lägger mig.

4 kommentarer:

Sara sa...

Haha, sov gott!

Linda K sa...

sara: tackar :D

Pia Wester sa...

HAHAHA! That's married life for you...;-))

Linda K sa...

ffp: :P