tisdag, oktober 12

Vem säger *klick*?

Jag har ältat det med flera och jag tänker älta det med er.

När jag fotar en dagens outfit (sjukligt dagligt beteende, jag vet, men vi har liksom blivit kompisar jag och dagens) tager jag kameran och ställer mig framför en spegel. Klick. På bilden syns jag glatt leende med en kamera i handen.

När vissa andra bloggande personer visar upp sig på bild syns varken spegel eller kamera. Snarare en skitcool pose och gärna utomhus i solsken eller mot en häftig bakgrund. Dom fotar nämligen inte sig själva.

Frågan lyder, fråååågan lyyyder! VEM ÄR DET SOM FOTOGRAFERAR DESSA PERSONER? Har dom en liten anställd människa som följer dom hela dagarna och i vissa fall kvällstid och fotograferar? Som kryper ihop på marken och tar närbilder på deras skor? Eller ber dom löst folk på gatan ta en bild? Ställer dom upp ett enormt stativ där på torget och posar framför en självutlösare? Hur. Gör. Dom. Frågetecken.

Jag kanske skulle be nån på jobbet, förslagsvis en forskare, att följa efter mig och fota i tid och otid...

17 kommentarer:

Garderobenmin sa...

De har nog div vänner/andra bloggare, de tycks ju operera i flock ganska ofta. Jag har självutlösare och en snäll Make som fotar mig på kvällstid ;-) När jag jobbade hade jag en bästis till kollega.

Fru Choklad sa...

Ja du svar på frågan har jag inte, men jag kan i alla fall säga att du har väldigt fin dagens idag.

Minna sa...

Jag kan bli din assistent. Betalar du bra?

Camilla sa...

åh nej, minna snodde min kommentar. jag kan va minnas stand-in i så fall.

Anna sa...

annars ha vi redan provkört med Fru A, hon är ok - ta henne :D

Linda K sa...

liten: dom där flockdjuren...

fru choklad: tackar! :D

minna: jag kan pussa dig med mitt nya läppstift?

camilla: du får också pussar.

anna: en fotande bibliotekarie, det låter bekant och bra :D

anna sa...

at your service!

Mie sa...

Hoppas iaf att du inte tröttnar på att fota dig, daglig inspiration uppskattas mycket:)

Ida i Umeå sa...

när jag bodde i sthlm såg jag en modebloggare bli fotad av sin pojkvän längs mäster samuelsgatan. annars kanske de alltid är med sina "kollegor" o så fotar de varandra.

Lfthmn sa...

Nu är du ju chef, du har väl någon anställd vars arbetsbeskrivnig du kan 'uppdatera' lite? ;-)

De kanske har hittat något föremål i lämplig höjd, ställt kameran och kört med självutlösare. Så har jag gjort i krisfall någon gång då jag turistade en dag ensam i Spanien och ville ha i alla fall EN bild av mig själv från den dagen. Eller-jag-vet-inte.

Viveca sa...

Jamen jag undrar också! För det är ju inga halvtaffliga bilder taget av vem-som-helst liksom. Sen undrar jag också om det ingår i deras avtal att bildfixa alla dagens?

Anonym sa...

Självutlösare?
//Therese

No-one sa...

BRA fråga. Det där har gnagt i mig också. VEM FOTAR?

Du är jättesnygg i dagens, förresten!

hallinbloggar sa...

Å jag som alltid har undrat hur DU får till så snygga bilder med kameran i handen. Utan blixt och ändå ljust och bra kvalité

Librarybeth sa...

Jo, nu ska du få veta; tonårsdottern säger klick! Jag är ingen modebloggare men när tösabiten tycker att mamsen är lite väl tjatig så får det bli ensamjobb med självutlösaren. Stativ vore fint.

second home sa...

jag säger som Sara i fredags när vi diskuterade det här: JAG TROR ATT DET ÄR HENNES HUND!

Linda K sa...

alla: jag älskar er!