måndag, oktober 11

Oh la la, bebe

En av mina kollegor jobbar den här veckan och ska sen gå hem med sin mage och få barn i början av november. Åh. Det låter så mysigt. Inte själva födandet då. Men att vara hemma i höstmörkret och kokoona med en liten nyföding. Bara vaaara.

Och bara för det, en kort lista med Höst för mig:
  1. the (drycken, inte det engelska ordet, det funkar ju året om)
  2. äppelpaj (funkar förvisso också året om men extra bra med the:t om hösten)
  3. raggsockor
  4. eld i kakelugnen
  5. gärna långa tröjor och koftor
  6. mitt första höstlov! (eftersom sonen går i skola nu)

6 kommentarer:

Att ha det gott sa...

har du förslag på något gott te

Linda K sa...

att ha det gott: jag är en simpel themänniska som mestadels håller mig mig påsar. så nej tyvärr inte.

Ellen sa...

Skriv "te" så behövs inga förtydliganden ;)

Bland påsteer rekommenderar jag:
liptons svarta med smak av äpple och russin
liptons gröna pyramidte med mandarinsmak

Båda är goda och fruktiga men utan att den där kväljande parfymerade tonen som mest sitter i doften

Hälsar
Te(och språk-)nörden

Linda K sa...

ellen: jag är så internationell av mig ;) tack för tips!

LinE sa...

borde det inte vara internationellt att skriva tea i så fall? ;-)

Linda K sa...

line: det kan man tycka!