lördag, oktober 2

Intervju med mig själv

- Så hur gick det med Sunda Setember?
- Tackar som frågar! Det gick faktiskt rätt bra.
- Någon skillnad på vågen?
- Hm, inte mycket. Inte mycket alls faktiskt. Men jag tycker ändå att jag har lyckats.
- Hur då?
- Jo för jag har fått nya vanor. Byebye chips och ostbågar, till exempel. Sånt har jag inte rört på hela månaden. Och så äter jag lagoma portioner och tar aldrig om.
- Något mer?
- Regelbunden motion, gå istället för att åka hiss, inget kvällsmumsande, för att nämna några exempel.
- Men har du verkligen varit så stenhård?
- Mja. Ett par glas vin på helgerna, en mörk bit choklad och ett och annat snedsteg såklart. Men det måste man tillåta sig, annars blir det ju helt hopplöst. På det hela taget känner jag lite fastare!
- Då får jag säga grattis till en lyckad månad. Hur ser framtiden ut?
- Ordentliga Oktober såklart!

4 kommentarer:

Silje sa...

Gratulerer!
Det er det hele poenget er, ikke skippertak, men livsstilsendring sakte men sikkert. Så kan man drikke vin og spise litt ostkrokar om man har lyst, men ikke hets-spise ostkrokar hver kveld ;)

Jeg jobber sakte mot samme målet.

Librarybeth sa...

Chips å sånt är inget problem för mig. Smågodis däremot, ajaj. Där fortsätter kampen. Choklad var tillåtet under SundaSept och får bli det under OrdentligaOkt. Sedan kommer NyttigaNov eller hur?!

Sofie sa...

Ja, allt hänger ju inte på vad vågen visar! Härligt att du är nöjd med sunda september :-) Jag med, iallafall de två sista veckorna.. September började med semester och chokladcroissanter. Så jag hänger på med ordentliga oktober!

Linda K sa...

silje: precis, bättre att ändra vanor och att det får ta sin tid än att tokbanta och gå ner kilon som man lika fort lägger på sig igen :)

librarybeth: ett visst mått choklad äro nödvändigt för överlevnad. och sen duktiga december! ;D

sofie: and off we go!