tisdag, februari 9

Han har mage

Ni vet min man, hypokondrikern? När han kom hem ikväll och jag berättade att jag är flunsig, sa han:

- Oj stackare... och själv har jag jätteont i huvudet.

Men gud i hemmelen, kära make! Ska vi åka till akuten genast? Eller kan du ligga i sängen med dämpad belysning och ta igen dig med en whiskey medan jag viftar försiktigt med en enorm solfjäder? Blir det bra tror du? Ska jag showa för dig? En stilla striptease? River dance? Ska jag springa och hyra en film? Något annat, säg bara till. Huvudvärk är inte att leka med!

15 kommentarer:

tant t sa...

Två orgasmer i veckan förlänger livet...så varför inte krya på er ikväll! ;D

Anonym sa...

Haha känner igen det. Aldrig att man kan få vara sjuk utan att mannen har någon krämpa.... ;-)

Linda K sa...

tant t: ja med influensa light i kroppen känner jag mig verkligen sugen! :P

ananym: vi skulle bara veta hur det känns när en man är riktigt förkyld!

Frida sa...

precis så är min man också, what´s up med det liksom?

Annie - PD sa...

Jag säger åt MrT minst en gång i veckan att inte känna efter så förbannat mycket. Det börjar ge resultat men det har tagit ett tag...

yllet sa...

haha! underbart. När vi var på förlossningen och jag sitter/står/vaggar runt där i obeskrivlig smärta så utbrister T:
"OH faaaaan! Jag fick nån jävla sträckning i ryggen."
Stackars liksom..? :)

Linda K sa...

frida: töntar är dom!

annie: ha ha, det ska jag också börja med :D

yllet: HA HA HA! jag hoppas du nitade honom!

skåneanna: tack söta :)

Marre sa...

Det är aldrig snyggt att kontra med en egen åkomma när ens partner vill ha lite sympati och uppmuntran. Om man har lite ont i huvudet kan man gott hålla det för sig själv. (Hjälp vad förnuftig jag lät nu:D)

Linda K sa...

marre: smörar du nu eller är du klok? ;)

Marre sa...

Inget smörande från min sida. Om jag är så värst klok vet jag dock inte, men lite livsvisdom har man kanske snappat upp efter snart 20 år med frun.

Marre sa...

Förresten, så du vet till nästa gång maken är svårt sjuk. En stilla striptease botar huvudvärk på ett fenomenalt sätt:D

Linda K sa...

marre: streetsmart alltså ;)

ha ha, tell me about it.

Marre sa...

Streetsmart indeed!!

Linda K sa...

marre: ;)

Marre sa...

En så lång relation som den jag är involverad i med min fru kräver ett rätt stor mått av streetsmartness för att fungera bra:D