onsdag, februari 10

Får det lov att vara en Nivea?

Kolla, finaste Nivea Creme i nostalgiburk! För mig är den tonår. Jag ska få dela ut tio såna här burkar. Men först, reklam!

Tänk sportlov. Mysiga kvällar framför brasan. Lurviga vantar. Varm choklad. Aplinsport. Och vintertorr hud. Årets kalla vinter har gett många av oss spruckna läppar och nariga händer. Lösningen: klassikern NIVEA Creme som gör den torraste hud mjuk och len igen. Och redo för skidbacken.

Och nu tävling! Berätta i kommentarerna om din ideala alpinsemester. Vart vill du åka, vad vill du göra och med vem? Enväldiga jag väljer ut tio burkvinnare den 13 februari.

Må torraste man/kvinna vinna!

9 kommentarer:

Minna sa...

Jag vill åka till en ganska plan backe eftersom jag ALDRIG har åkt skidor. Jag vet inte ens om man har olika skidor till höger och vänster. I den plana backen ska jag ploga lite skidor och vinka till alla andra som svoooschar nerför den branta backen bredvid. Med mig tar jag Jack, för då får jag lite sällsis. Han har inte heller åkt skidor.

Cosmopolit sa...

Med skidfantaster och kosmopoliter i vardande till döttrar skulle jag vilja ta med dem till San Moritz. Allt för att visa dem att utförsåkning inte behöver vara en funktionell, furuöverdoserad helylle vistelse i brutala minustemperaturer. Utan att man kan klämma lagg iklädd Chanel, YSL, LV & co.

Angelica sa...

Jag skulle vilja fortsätta att putsa på min skidåkning i barnbackarna i Sälen. Så skulle jag ta med mig sambon, mina föräldrar och mina syskon. Det är ju alltid lika kul att försöka häva sig upp från barnbacken - då man ser sin bror åka slalom baklängelse.

Men i år skulle jag bli väldigt glad om jag fick åka hem från BB innan sportlovet har börjat och försöka lära mig föräldrarskapet istället! :)

Sara sa...

Jag skulle ta med mig Linda K, Minna och Polly till Aspen. Där skulle vi gå runt i skitsnygga skidkläder och spana på kändisar. På kvällarna äter vi god mat och dricker champagne vid brasan (medan vi bloggar). Jag och Minna skulle inte åka så jättemycket skidor - men ändå ha det skitskoj (vi skulle kanske ändra om i skidskogen utanför värmestugan och sånt)

Annika sa...

Jag vill åka till Italien, glida runt med en inhyrd liten mops nere i byn med mina skor som matchar hunden och handväskan. Sätta mig på ett utecaffé och äta lite sen frukost. Sedan tar jag stolliften upp i backen (utan skidor) och sätter mig högst uppe på toppen och dricker mousserande och kanske något varmt i solen hela dagen samtidigt som mitt sällskap kommer förbi lite då och då och gör mig sällskap. Mopsen är kvar nere i dalen.

Birgitta sa...

Jag vill till Italien, med familjen. Tänk långa backar med stopp för öl el Glüwein. Gulaschsoppa till lunch.
I fickan skulle jag så klart ha Nivea burken, precis som i tonåren när jag va i Österike:)

PiaL sa...

Vart vill du åka:
Till Alperna.

Vad vill du göra?
Gå på afterski.

Med vem?
Någon rolig människa. Björn Gustafsson, kanske. Han skulle man definitivt ha roligt med.

Vinner jag något nu?

minahistorier sa...

Min ideala alpinsemester går till.... Östergötland! Där bor nämligen min karl som jag inte träffar alltför ofta. Vi skulle köpa en massa mat, chips, godis, ja allt man kan behöva , och spendera två veckor med att titta på OS. Det hade varit härligt!

emve sa...

Jag tar med mig sambon och åker till Hemavan! Där spenderar jag dagarna med att sitta på ett underlag i en snödriva, sola och titta på folk.