måndag, februari 1

Det går troll i det här

Om man fattar att det är ett troll som skriver är den här bloggen riktigt underhållande. Så präktig kan nämligen ingen vara på riktigt. Ha ha, kolla vad förbannade folk är i kommentarerna!

"Jag kunde till och med gå ut och skriva negativa saker om mig själv för att förvilla folk, för att ingen skulle kunna förstå att det var jag".

De kallas för troll. De är näthatare, anonyma mobbare och samtalssabotörer. De håller till i bloggarnas kommentarfält och på Internets diskussionsforum. Deras mål är att förvirra, irritera, sprida hat och få diskussioner att spåra ur. Eller bara dissa dig lite, på kul. For the lulz. Trollandet är något som alltid görs i skydd av anonymitet. Trollen är mycket svåra att spåra. (källa: P3 Kultur)

5 kommentarer:

Frida sa...

oh my gadd vilken fantastiskt rolig blogg!!

Linda K sa...

frida: :D

Fröken oorganiserad sa...

Jag antar att det är jag som är "trollet" :-(
Men jag menade inget illa alls faktiskt, jag trodde helt ärligt att "föllfölj" kanske var något nytt hippt organiserings ord, som var liksom ännu mer effektivt än "fullfölj"

Linda K sa...

fo: ha ha, jag förlåter dig :D

Linda K sa...

fo igen: och nej, jag syftade inte på att DU skulle vara et troll, utan bloggaren jag länkar till!