onsdag, januari 6

Tips till vilsna män

Det är ju ingen hemlighet att män inte hittar saker. Eftersom dom inte vet hur man gör när man letar. Så här kommer ett par tips som såväl makar som söner och fädrer kan ha nytta av:

  • Letar gör man för att det man vill ha inte ligger i absolut blickfång. Man kan bli tvungen att titta någon annanstans än rakt fram.
  • Prova att sänka blicken. Ligger saken kanske på golvet?
  • Prova att höja blicken. Ligger saken kanske på en hylla?
  • Prova att titta till höger. Någonting där?
  • Och så till vänster. Syns saken nu?
  • Överkurs: lyft på ett klädesplagg. Kankse ligger saken under?
  • Funkar det ändå inte? Gör som vanligt och skrik på en kvinna: har du sett den där saken?

29 kommentarer:

Anonym sa...

Detta ska jag visa min man..stämmer så bra / Nel

hallinbloggar sa...

Så sant, så sant... : )

Bina sa...

Kan bara hålla med!
Jag rabblar FLTBU-principen ur Familjens projektledare säger upp sig (Flytta, Lyft, Titta bakom och Under) för min man.

anna of sweden sa...

På förekommen anledning ..? ;)

Amanda i Ghettot sa...

Ho ho! Ska genast skriva ut och kopiera upp.

Ulrika Gabriel sa...

Du glömde BAKOM, det händer att saker hamnar bakom en pryl som någon ställer framför. Då måste man ställa sig på tå och liksom titta över eller alternativt lyfta bort saken som står framför.
Detta fenomen är vanligt i kyl och frys där många saker ska samsas om utrymmet.

Jag är nästan som du sa...

I min familj skiljer vi på att titta och att kill-titta.

Frida sa...

i min familj är det jag som inte kan leta. ska läsa på din-letskola.

Annika sa...

Har man familjemedlemmar som inte klarar av att byta toalettpappersrullen kan man gå i min skola: http://annatt.blogspot.com/2009/07/gor-sa-har-byta-toalettpappersrulle.html

Kicki sa...

Ha ha ha, underbart! Precis så är det ju :).

MiaShopping sa...

Läste upp punkterna för Martin. Hoppas han kan komma ihåg dem nu...

Linda K sa...

alla: dom lever och lär!

frida: och du också ;D

Anonym sa...

* Letar gör man för att det man vill ha har flyttats av en kvinna, då hjälper det inte att titta rakt fram.
* Man provar att sänka blicken, men saken ligger inte på golvet.
* Man provar att höja blicken, men saken ligger inte på en hylla.
* Man provar att titta till höger, men ingenting där.
* Och så till vänster, men inte syns saken ändå.
* Överkurs: lyft på ett klädesplagg, men även klädesplaggen har blivit flyttade av en kvinna!
* Funkar det ändå inte? Prova att fråga kvinnan: har du sett den där saken? Men svaret är alltid detsamma, vilken sak? Nä den har jag inte flyttat...

Linda K sa...

anonym: läs gärna mitt nästa kapitel om män som efter fyra års ålder bar aväxer på höjden :P

Ulrika sa...

"letar gör man för att det man vill ha inte ligger i absolut blickfång"!! :D Otroligt bra lista, ska skriva ut o sätta upp på kylskåpet!! ...eller jag skulle ha, om det hade bott ngn annan än mig här. Kul var det iaf!:) ...och väldigt sant!

Linda K sa...

ulrika: :D

Camilla sa...

visade maken som skrattade lite lätt och insåg hur väl det stämmer. klockrent linda! måste länka!

Ellen Freider sa...

Åååh, SÅ sant! Jag som alltid har trott att min bror var ett specialfall, men ju äldre jag blir desto mer inser jag att så tyvärr inte var fallet...

Pia Wester sa...

Jag rabblar samma ramsa som Bina! Tyvärr hjälper det föga.

Anna sa...

Min man brukar aven havda: Om man lagger tillbaka sakerna pa SIN PLATS sa behover man inte leta - men det har jag fortfarande inte lart mig. Det ar han dock utmarkt duktig pa.

Minna sa...

Jag och Frida verkar vara de enda icke välorganiserade kvinnorna här!

Linda K sa...

camilla: be my guest :D

ellen: manliga släktet... ;)

ffp: nej det brukar vara segt.

anna: om dom kommer ihåg att lägga det på sin plats ja ;)

Linda K sa...

minna: klipp då ut denna lista och fäst den, ja nånstans där du hittar den sen ;)

Solrosfrö sa...

Underbart!

Anna sa...

Linda K - jo HAN gor det - men aldrig jag ;)

Minna - jag joinar din o Fridas klubb!

No-one sa...

Ha ha ha haa ha ha! Den där checklistan borde skrivas ut och sättas upp i vart hem!

Unknown sa...

alexia: ;D

Anonym sa...

Jag läste upp detta för min son och min sambo som aldrig hittar något.
Min son som är 10 år humade och lyssnade, sambon med. När jag kom till överkursen så började sambon skratta. Träffsäker=)
Hahahaha så bra.

Linda K sa...

aurora: ha ha ha! :D