tisdag, januari 5

Spontanitet var det ja

Jag läser hur var och varannan (well, några) spontanbokar resor till varma ställen. "Tyckte det var på tiden", "Står inte ut så i övermorgon åker jag". Jag har aldrig någonsin spontanbokat en resa. Jag har för guds skull aldrig spontanbokat en biobiljett! För jag planerar. Hur skulle jag kunna resa till Värmebölja-land i morgon, jag har ju inte kollat vad som är tvättat eller skrivit packlista eller kollat semesterdagar eller etc etc etc.

Så sitter jag hemma i en snödriva också. Och har barn (båda planerade). Och fryser om fötterna.

17 kommentarer:

Sara sa...

En gång tänkte jag att vi skulle äta pasta till middag, och helt plötsligt ändrade jag till ris - tokigt och spontant!

Kristina sa...

Underbart att någon annan behöver lite planeringstid. Jag känner mig oerhört spontan idag eftersom jag skrev denna kommentar helt oplanerat!

Linda K sa...

hedgehog: you crazy woman!

kristina: galet! ;D

Silje sa...

Planering is the shit!
Spontant er ut, når skal de andre fatte det. Hva ellers skal vi med våre Moleskines og Hermes kladdebøker liksom? ;)

Anna sa...

hear hear!
här är tisdagstrosor en torsdag helt galet.

tant t sa...

Ujja, håller med till fullo. Får hjärtklappning bara av tanken på sista-minuten-resa! Skönt med raggsockor ;)

Camillas lockar sa...

Spontanitet är att i sista stund välja tunnelbanan framför pendeln, very wild and crazy!

Linda K sa...

silje: precis! vi måste anteckan för guds skull :D

anna: stopp stopp, stilla dig! :D

tant t: raggsockor rockar!

camillas lockar: du chockar mig ;D

Angelica sa...

Hahahaha. Jag lever med en egen företaget, det räcker gott nog, när det gäller spontantiet och oplanering! :)

Linda K sa...

angelica: milda makter!

Taru Tuomi sa...

gillar din 'nya' blogg !

Linda K sa...

taru: tack! :)

Librarybeth sa...

Så bra, så bra. Kontrollfreaks är också människor och om man planerar så får man mer tid och plats till att vara kontrollerat spontan.

sagt o gjort sa...

Lagom med planering är min melodi! Bara det inte är omöjligt i tanken. Och bara man inte längtar ballerina skor i början av januari.. då får man packa kappsäcken!! :)

Linda K sa...

librarybeth: låter bra det :)

sagt o gjort: ja jäklar... :P

MiaShopping sa...

Vi ska försöka oss på en sista minuten. Men då har det planerats som bara fan innan dess. Sprutor ska tas, chefen ska ok:a och en massa annan planering. Men sista minuten låter i all fall spontant :)

Linda K sa...

miashopping: åh så skönt och välplanerat det låter! :D