tisdag, januari 12

Kall in i märgen

Igår tänkte jag att jag skulle värma mitt kalla själv genom att bada bastu. Men säkringshelvetet godtar inte diskmaskin och bastu samtidigt. Jag kan ju säga att det inte var läge att avbryta pågående diskning.

Nåväl, en het skön dusch då. Men vart varmvattnet tagit vägen har jag ingen aning om. Det var inte i min dusch, den saken är säker. I ljummet/svalt vatten fick jag panikblaska av mig. För att sen frysa ännu mer.

Det var antagligen därför jag somnade i sonens säng, för att det var så varmt och skönt där. När jag sen rumlade upp frös jag så in i bomben. Grinade till slutet av Spårlöst och jag sen och la mig med Juicy-setet på.

Jag fryser fortfarande.

10 kommentarer:

Sara sa...

jag frös också som ett as igår kväll. bläk.

Linda K sa...

hedgehog: Det är gam!

Alexandra sa...

Vår värmepump la av i lördags. Sedan dess har vi haft 9-10 grader här hemma. Brrr. Men reparatören ska tydligen komma idag mellan 12 och 3. Gör han inte det så fryser jag förmodligen ihjäl.

sagt o gjort sa...

snacka frostmoLinda!

Anna sa...

Säkra upp?

Linda K sa...

sexy lexy: men HERREGUD människa! flytta hem till nån annan så länge :O

anna: säkra upp ja.

anna of sweden sa...

Juicy-setet som Långa Farbrorn köpte på outleten? ;)

Linda K sa...

anna of sweden: nä jag fick inget :(

anna of sweden sa...

Å, nå. Vad trist.

Linda K sa...

anna of sweden: ja, fast jag har ju två set hemma så jag överlever :)