onsdag, december 9

Livin´ on the edge

Jag kan när som helst få tidernas hostanfall. Ett sånt där som inte går att stoppa när det väl satt igång. Som ger andnöd, rött ansikte och utstående ögon. Det inträffar mestadels i folkmassor, vid lunch- och middagstillfällen, på möten, och andra olämpliga tillfällen. Det finns ett mirakelmedel och det är halstabletten. Så fort jag får något att suga på går det över.

Nu lever jag farligt. En ensam tablett skvalpar i botten på asken. Jag tror jag måste göra en rusning.


2 kommentarer:

Minna sa...

Rusning till toa eller till kiosken?

Jag får definitivt toarusning om jag äter en ask halsisar.

Linda K sa...

minna: ha ha ha! ja det står ju på vissa förpackningar att de kan ha en laxerande effekt ;D brukar inte drabba mig dock, jag tänkte närmast på kiosken!