lördag, december 12

Julklappar mot fattigdom

Julklappshandlandet är i full gång. Nu tycker jag att vi köper en get! Eller en kyckling. En vattenpump är ju rätt dyr, så vi kan ju gå ihop några stycken?

När du köper en åsna eller en vinterjacka eller ett bevattningssystem hos Actionaid får du ett fint gåvokort att lägga under granen samtidigt som du hjälper fattiga kvinnor och flickor att få ett bättre liv.

Klicka dig in här eller på geten till vänster.

Jag väljer en get! Vad väljer du?

UPDATE: Sådär ja.

Hej Linda!
Stort tack för att du har valt att ge bort en julklapp mot fattigdom och på så sätt gjort livet lite lättare för en kvinna eller flicka i den fattigaste delen av världen.
Vi har nu fått in din beställning och kommer att skicka ut ditt/dina gåvokort under kontorstid.

8 kommentarer:

Hon som gick sa...

Mina söner har under många år gett mormor o morfar getter och åsnor. I år blir det två flicktoaletter i Vietnam.

Linda K sa...

hon som gick: alldeles alldeles strålande! :D

tant t sa...

Strålande att du "påminde" om detta!!! Jag har också beställt ;) Känns härligt :)

Linda K sa...

tant t: välkommen till klubb Get! :D

Lasse sa...

Fin idé med geten, jag har själv funderat kring det här med hetsen kring jul. Jag pallar inte få en överpyntad julgran uppkörd halvvägs till tolvfingerstarmen bara för att ha stått på fel sida i rulltrappan när den pepparkaksstinna mormodern hög på välvilja och kardemumma prompt ska tömma hela varuhuset på ny rekordtid, helst innan den manodepressiva tomten på våning två hunnit flina sig igenom den spritosande "Räven raskar över isen" han påbörjade för elva verser sedan.

Så vad finns det för alternativ? Kan man tänka sig något som inte nödvändigtvis måste leda till paketpapperssanering och mentalt barrsläpp?

http://lassesjul.blogspot.com/

Linda K sa...

lasse: eller hur! :)

Malin sa...

Jag fick en get av min bror förra året. Riktigt bra. Praktiskt husdjur också - på distans.

Linda K sa...

malin: cool! fast maken säger att han skulle vilja ha en riktig... ;D