torsdag, december 3

Gissa grejen!

Redan igår funderade jag på om jag skulle ta med lilldatorn på konferensen. Det lär ju finnas trådlöst på ett sånt ställe. Men samtidigt, ska jag sitta och blogga där bland alla seriösa människor? Ehum.

Jag får nog hålla mig.

Men hörrni, vad är egentligen det här? Kollegan upptäckte den på toaletten igår. Dom där små grejerna går att snurra på. Den känns nästan lite porslinig. Stor som en hand ungefär, med ett handtag.


Vi funderar på att köra en tävling på intranätet. Men ni kanske hinner före?

Rätt svar och bevis varför vinner en påse skumtomtar!

18 kommentarer:

Annie - PD sa...

Jag tänker massagerulle?! Hittar dock inga bevis, surt surt ;)

Minna sa...

jag tycker mest att den känns ganska äcklig. som om nån har haft den ... instoppad nånstans.

hurrrr

C. Meow sa...

Hittade den på toaletten?? Väldigt besynnerlig ... lutar också mot att det är någon massagegrej men man vet aldrig. (Andra) människor har så mycket konstigt för sig ...

No-one sa...

Jag får också rätt äckliga associationer... Typ antik tungskrapa.

Och varför - VARFÖR - fick du mig att tänka på skumtomtar!????!!! Gaaaah, vill haaaaa!!!!

malla sa...

Ser ut som en ryggrad alt. något massageaktigt... Och just att den hittades på toaletten känns lite... uuii!

Att ha det gott sa...

Den ser läskig ut

tant t sa...

Jag och kollegan Micke tror att det är en "lukta-gott-hållare"...

Suuugen på tomtar nu!

Lejonsyster sa...

Hej Linda! Jag läser din blogg varje dag och gillar den massa. Men det är av en egoistisk anledning jag skriver. Jag undrar om du vill sälja din paljettjacka från La redoute, du får ett bra pris!

Hälsningar Malin

Frida sa...

Uhu, läbbig tycker jag, typ nån sorts tortyrredskap...

Anonym sa...

Toaborste?!

/Linda L

Nina Day sa...

ser ut som konstiga tänder från nånslags urtidsgnagare trädda på en avbiten visp utan själva vispgrejan. helt odd, faktiskt! :)

Anonym sa...

Näsborrekittlare? :)
/ Ninni

Linda K sa...

alla: visst är den skum! inget rätt än befarar jag...

malin: hej! den vill jag allt behålla :)

Linda sa...

undrar om någon just nu är skitledsen över att ha förlorat...grejen?

Anonym sa...

Ok, här är rätt svar: det är en massagerulle och man kan köpa sådana på Muji (köpte ett par olika senast jag var i Japan). Man kan massera överspända käkar, ömma muskler, öm nacke etc.

Här är en länk till en typ:

http://www.spinalistips.se/tip-massage-roller-with-flexible-joints-969.html

ha det bra i jul! Lovisa aka himmelochfog - lox

Linda K sa...

linda: jag har inte tagit den! den ligger kvar på toaletten.

lovisa: men är du säker på det? den är ju liksom av nåt porslinliknanade? det sista jag skulle vilja ha mot käken eller nacken. eller, är jag skyldig dig en påse skum nu? :)

Anonym sa...

Nästa säker. :) (I alla fall om den är flexibel i 'fästet' så att 'de rullande knottrorna' (hittar inget bättre ord) kan massera ex. en arm. Men det ska bli spännande om någon kan vet bättre, men den ser exakt ut som en som ligger i badrummet.

Och tack, men nej tack till skummet. :D Jag håller på att spana in en klänning från Amanda Wakely och det sista mina lår behöver är uppmuntran... .

Lovisa

Linda K sa...

lovisa: ok, massage-grej it is. Och du får cyber-skum, det märks inte alls! kram :)

skånaenna: HA HA HA det var det värsta! vill DU ha skumtomtar då? :D