måndag, oktober 19

Läsa läsa liten blogg

Jag läste just hos Sara om bloggläsare. Som läser och inte kommenterar. Det verkar bekymra, störa eller rent av förarga vissa bloggare. Mig stör det inte det minsta. Jag är fullkomligt nöjd med att folk över huvudtaget vill läsa här.

Jag kollar många bloggare som jag inte kommenterar hos. Antingen för att många redan kommenterat och fått det jag vill säga sagt. Eller för att jag helt enkelt inte känner nåt behov, det räcker med att läsa. Och att kommentera bara för kommenterandets skull kan kännas lätt Engla-kommentator-like.

Ibland händer det att personer kommer fram till mig och säger Hej jag läser din blogg. Jag kommenterar aldrig men jag tycker du är jättebra. Eller skickar mail och säger samma sak. Sånt blir jag jätteglad av!

Så, läs kära läsare. Det gör min dag!

33 kommentarer:

Eva sa...

Här är en till som "bara" läser din blogg!

Anna sa...

okej!

Att ha det gott sa...

Jag kommenterar nog i onödan ibland
Men jag är en pratkvarn
Blir alltid glad när du kommenterat hos mig

Anonym sa...

Jag såg dig en gång på Filippa K på Grev Turegatan.. haha blev helt starstruck och funderade på om jag skulle säga hej, men det kändes lite stalkerish. Men.. hej! jag gillar din blogg! ; )

/Camilla

Anna sa...

Jag läser också "bara" :D Roligt tidsfördriv, liksom - du får mig att fnissa. När jag för några veckor sen var på Design House Stockholms outlet i Båstad tänkte jag "ja här har minsann Linda K okså varit" :D

Linda K sa...

eva: hurra :D

anna: :)

att ha det gott: du är aldrig i onödan :)

camilla: ha ha, inget stalkerish alls. hej! :D

anna: åh det var så bra! jag älskar min lampa och min blus som fyndades där :D

MiaShopping sa...

Jag kommenterar sällan och likadant är det med mina läsare. Självklart undrar jag vilka de är ibland men jag är också så tacksam att någon vill läsa över huvudtaget så jag behöver inte ha bekräftelse i kommentarer. Jag tror den yngre generationen är bättre på att kommenterar. Inte bara för att fiska besökare utan för att de växt upp med bloggarna på ett annat sätt.

Linda K sa...

miashopping: så kan det kanske vara. vi gamlingar för skärpa till oss :D

Miss Upsey Daisy sa...

Jag tycker det är trevligt med kommentarer men om precis alla som läste skulle kommentera skulle man ju lägga ner halva dagen på att besvara kommentarer kan jag tänka ibland. För svara det vill man ju göra iallafall jag. Sedan tycker jag det är lite mysigt när det händer något speciellt om det bara rasar in kommentarer..

Linda K sa...

miss ud: ja att svara på kommentarer är a och o! och, visst är dom kul :)

pralinen sa...

Ännu en relativt tystlåten läsare... som uppskattar vad jag läser annars annars hade jag låtit bli :)

Linda K sa...

pralinen: vad trevligt :)

Minna sa...

Jag känner att ju fler jag vet som läser min blogg destå mer hämmad blir jag - och därmed tråkigare!
Det är ju det som är det BÄSTA med din underbara blogg - du är helt hämningslös.
PUSS!

Petra sa...

word! (eller vad det är man säger i Stockholm:)

Linda K sa...

minna: ho ho, jag låtsas helt enkelt inte om att den läses av dom jag känner... PUSS ;)

petra: ho ho, right u are sistah!

Maria sa...

Toppen, då kan jag fortsätta "smygläsa" hos dig med gott samvete... Jag kommenterar bara bloggar om jag känner att jag har nåt att bidra med :-) En gång handlade jag dock i din bloppis - och den lila kavajen har jag använt massor!! Passar också på att tacka för din fina coola händelserika blogg - jag uppskattar den verkligen!! /maria i GBG

Linda K sa...

maria: åh vad kul att den kom till användning! var det den brallorna hängde med också? fortsätt smyga du, och tack själv :D

Lotta sa...

En gång såg jag dig på Globen Shopping, men jag hejade inte. Å jag kommenterar ibland :)

Linda K sa...

lotta: hej hej :D

Sara sa...

jag läser, kommenterar och är allmänt närvarande ;)

Linda K sa...

hedgehog: I know, darling, I know :D

Linda sa...

Jamen nu måste jag ju kommentera ;) Har läst blogg dagligen sen headern löd "En 33-årings bekännelser" (hette det så..?), alltså många år, och tror faktiskt jag aldrig kommenterat. Men njuter av varje inlägg lika mycket ändå! :)

Linda sa...

Jamen vad typiskt, första gången jag kommenterar skriver jag fel..Har läst DIN blogg skulle det ju stå!

Linda K sa...

linda: aaahhh vad gammal jag känner mig, nu skulle det ju stå en snart 38-årings ;D vad kul, tack !

Jenny sa...

Har läst här i flera år nu tror jag men aldrig kommenterat (eller kanske nån enstaka gång). Läser i alla fall nästan dagligen. Tack för en trevlig blogg!

Linda K sa...

jenny: vad kul, tack själv :)

Anonym sa...

Jag läser nästan dagligen och har fyndat en del i Bloppisen men är kass på att kommentera. Men bara för att du skrev det här inlägget har jag såklart redan kommenterat en del idag så nu framstår jag ju som jordens tönt som kommenterar på beställning! Hmpf...
//Sara

Anonym sa...

Din blogg står med på min topp fem av bloggar jag kikar in på varje dag.

Linda K sa...

sara: inte alls! hej på dig :D

anonym: tackar tackar :)

Alexandra sa...

Haha, visst är det härligt att ett inlägg om att det inte är nödvändigt att kommentera får massor av kommentarer? :D

Linda K sa...

sexy lexy: lovely :D

Anonym sa...

Hej! Jag läser din blogg närapå varje dag och har känt att det kanske är lite dåligt av mig att aldrig kommentera, när jag tycker att du är så bra. Men då vet jag att jag kan läsa i fortsättningen med gott samvete. Skönt! (nån gång i framtiden kanske jag ger mig på att kommentera igen, hihi) //Johanna

Linda K sa...

johanna: inget kommentarstvång alls, kul att du gillar :D