fredag, juli 17

Odlar min trädgård

Ah det är sommar ändå! Jag har varit i trädgården och förälskat mig i allt hela dagen. Iförd guldbikini. Inte tyllkjol. Jag älskar:
  • riddarsporrarna, som visserligen inte blommar längre men som jag planterade i form av två torra rotgrejer och som nu är riktiga "buskar".
  • mullbärsbusken!
  • alla rosor.
  • smultronen som barnen mosar mellan fingrarna i ivern att få dom i sig.
  • alla sköna trätrappor min far gjort som man kan sitta i och filura.
  • Grythyttan!
  • murgrönanan som sakta men säkert tar sig.
  • ja typ allt på tomten, utom en och annan mördarsnigel.

4 kommentarer:

hedgehog-sara sa...

Du är så ernstig :)

Anonym sa...

Låter härligt!!! Jag älskar att gå runt i trädgården och grejar...min favvo är lavendel! Trevlig kväll! //Lind

Linda K sa...

hedgehog: skulle jag byta namn kanske? :D

Linda K sa...

lind: åh lavendel! vi har två jättebuskar, humlornas favorit!