onsdag, juli 15

Familjen DriverMigTillVansinne

Undrar ni också ibland vilka dom egentligen är, dom där som kallas familjemdlemmar? Här är bara ett axplock över sådant som verkligen bakar min nudel:
  • vass kniv vänd med eggen uppåt i ett glas i diskhon. Vad spännande att se om någon missar det!
  • tom toarulle på taletten. Vadå sätta dit en ny, det sista räckte ju till mig!
  • uppfällt toalock och uppfälld ring. Att dottern slänger i saker eller rentutav släcker törsten spelar väl ingen roll?
  • stänga av plattorna när man lagat mat? Äh det värsta som kan hända är väl att huset brinner ner.
  • plocka undan efter sig innan man påbörjar något nytt? Jarå, ska bara...

9 kommentarer:

Att ha det gott sa...

Tillhör vi samma family

Sara sa...

Nu börjar du låta som min man... Han vill installera ett sånt där pensionärslarm på spisen.

Linda K sa...

att ha det gott: we are faimily :)

sara: och du vill ha ljusfest? ;)

Linda sa...

fasiken Linda, you need some serious shopping!

Linda sa...

Någon som lever ett dubbelliv här? Eller kanske trippelliv rentutav;)

För det där känner man ju igen.

Karin sa...

Ha ha ha ja man känner igen en del :-)

Igår spolade sonen ner min tandborste i toaletten.

Men visst är det SKÖNT med semester så man verkligen hinner UMGÅS och se alla HÄRLIGA sidor hos varann ;-)

Linda K sa...

linda: shopping? jag? :P

linda: samma linda?

karin: ha ha, detta är icke ett semesterfenomen hos oss, det är konstant!

Linda/ SÖTSUR sa...

Nej, kanske samma person som inte fäller ner toalocket;)

Linda K sa...

linda: :P